Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Η παλιά αθηναϊκή αποκριά




Ο νοσταλγικός Κόσμος της  Αθήνας: Ξαναζεί η παλιά αθηναϊκή αποκριά:
Ας αφήσουμε το νου μας να ταξιδέψει σε περασμένες εποχές αθηναϊκής αποκριάτικης πανδαισίας μέσα από τις περιγραφές του Τηλ. Γάριου,  στο βιβλίο, Αθήνα και πάλι Αθήνα:

Τότε ο αέρας δεν είχε μολυνθή από τις αναθυμιάσεις της βενζίνης, αλλά μοσκοβολούσε από τις γαζίες, και το άχαρι, σκούρο τωρινό μπετόν δεν είχε καλύψει σαν ταφόπετρα, το τόσο πνευματικό της στυλ. Η σημερινή, επίσης, βιοπάλη και το άγχος δεν είχαν εξαφανίσει το κέφι και κάτι άλλο μεγάλο και ιερό, την ανθρωπιά!

Γαλήνιοι οι δρόμοι της τότε. Σούστες, τετράτροχα κάρρα, κομψά λαντώ, στίλβουσες Βικτώριες και μόνιππα καλλίγραμμα, αυλάκωναν απαλά και ήρεμα τους λιγοστούς δρόμους της Αθήνας και της έδιναν ένα ανέμελο τόνο γραφικότητος.  Τα φανάρια, επίσης, του γκαζιού με το διακριτικό ασημένιο φως που σκορπούσαν μια ακόμη χαριτωμένη πινελιά ρομαντισμού, που μόνο σε ξεθωριασμένες εστάμπες μπορεί τώρα κανένας να συναντήση.

Εκτός, όμως, από το άρωμα της γαζίας και των ντελικάτων αττικών μενεξέδων, διάχυτη στην ατμόσφαιρα της εβδομάδος της παλιάς Αποκριάς ήταν και η μυρωδιά του ανθόνερου και των άλλων μπαχαρικών, με το οποίο εκαρύκευαν τα γλυκά τους, τότε, οι νοικοκυρές για τις αλησμόνητες χορευτικές βεγγέρες τους. (...)

Τα υπαίθρια λαϊκά θεάματα
Το πρόσταγμα στο γενικό ξεφάντωμα, κάθε χρόνο, τώδινε ο Σουρής στον μικρό το δέμας, αλλά μαχητικώτατο "Ρωμηό" του:
"Σηκωθείτε εις το πόδι
και ανοίγει το Τριώδι!"

Και στους κεντρικούς, όσο και στους συνοικιακούς δρόμους έκαναν την εμφάνισί τους η περιώνυμη γκαμήλα, ο αράπης, ο ποιητής του κάρρου ο Θεοδοσίου, τα ρόπαλα και το κομψό γαϊτανάκι, που στις άκρες των μετάξινων κορδελλών του εστροβιλίζοντο κεφάτες μπαλλαρίνες, πιερρόττοι και κολομπίνες. Κατά κανόνα, "μαγκλαράδες", ας μου συγχωρεθή να γράψω. Περίφημος τύπος στα υπαίθρια αυτά θεάματα ήτανε και ο Βαγγελάρας, που τον αποθανάτισε σε στίχους, όλους ποίησι και ανθρωπιά, ο αλησμόνητος φίλος μου, ο Τίμος Μωραϊτίνης με τον τίτλο:

Ο γεροκαμηλιέρης Βαγγελάρας
Κι Βαγγελάρας πέθανε, Κι οι φίλοι του τον κλάψανε
Μ' αληθινό του δάκρυ
Μουτζούρη τον επήγανε, μουτζούρη τον εθάψανε
κι εγράψανε στην άκρη:
"Εδώ κοιμάται ήσυχος ένας μεγάλος φουκαράς,
που η δουλειά του ήτανε να είναι μασκαράς
Μια φορά το χρόνο
Μόνο!..."

Στους δρόμους πάλι, τα βράδυα, ιδίως τις Κυριακές, μασκαράδες εποχούμενοι σε ανθοστόλιστα αμάξια, έκαναν την εμφάνισί τους, ενώ ο κόσμος τους υπεδέχετο με πρόγκα, αποκρηάτικα συνθήματα, όπως "Αούα". "Καλέ άντες!", "Σας γνωρίσαμε", "Αέρα" κ.λ.π. και με άγριο χαρτοπόλεμο με κομφετί και σερπαντίνες και ιδιαίτερα με φασόλια:

"Αμάξια με τα ντόμινα
με άνθη με κουφέτα
που θα πετούνε στα ψηλά
φασούλια και κομφέτα".



Από το βιβλίο του Τηλ. Γάριου, Αθήνα και πάλι Αθήνα, Εκδ. Γιάννης Β. Βασδέκης, Αθήνα 1984
Οι φωτογραφίες είναι από την εβδομαδιαία εφημερίδα: Η Αλήθεια , Φεβρουάριος, 1908

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ...

Εδιμβούργο: Η σκοτεινή πλευρά της παραμυθένιας πόλης

Ο κόσμος των πνευμάτων και του υπερφυσικού έχει απλώσει το πέπλο του πάνω από την Σκωτία εδώ και αιώνες. Οι περισσότεροι έχουν συνδέσει την περιοχή με την Λίμνη του Λόχ Νες και τις ιστορίες για το τέρας που μερικοί υποστηρίζουν πως κρύβεται μέσα στα σκοτεινά νερά της. Ωστόσο, οι περισσότερες πόλεις και χωριά έχουν κάποια ιστορία φαντασμάτων, που έχει περάσει από γενιά σε γενιά, να διηγηθούν. Η παραμυθένια πρωτεύουσα της Σκωτίας, το Εδιμβούργο, δεν αποτελεί εξαίρεση καθώς θεωρείται μια από τις πιο στοιχειωμένες πόλεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πίσω από την παραμυθένια ομορφιά τα αρχαία, τα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης κρύβουν τρομακτικούς μύθους και ιστορίες φαντασμάτων. Η πλούσια ιστορία της πόλης και οι αναφορές περί παράξενης και υπερφυσικής δραστηριότητας έχουν προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον για τους κυνηγούς φαντασμάτων και τους ατρόμητους λάτρεις μεταφυσικών φαινομένων από όλο τον κόσμο. Μάλιστα, αν κάποιος κάνει μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο πριν επισκεφτεί τη σκωτσέ...

Η γυναίκα που "έσπασε"μια ανδροκρατούμενη τέχνη στην αρχαιότητα

Ο Κόσμος της κεραμικής πλασμένος μέσα από τα χέρια μιας γυναίκας στην αρχαία Κρήτη: Η κεραμική στην αρχαία Ελλάδα ήταν ένα επάγγελμα ανδροκρατούμενο, αλλά περίπου πριν από 3.000 μια γυναίκα από την Κρήτη έσπασε τον περιορισμό αυτό και έγινε η μόνη γνωστή γυναικεία μάστορας κεραμικής στην αρχαιότητα. Τα ευρήματα, βασισμένα σε εμπεριστατωμένη βιοχημική ανάλυση των οστών της, ρίχνουν φως στους ρόλους που έπαιζαν οι γυναίκες τουλάχιστον σε ορισμένα μέρη του κλασικού κόσμου. Η αρχιτεχνίτισσα αγγειοπλάστρια, που έζησε μέχρι τα 45-50 χρόνια, θάφτηκε στην Ελευθέρνα, στην πλαγιά του όρους Ίδη, τον θρυλικό γενέθλιο τόπο του Δία. Η περίτεχνη κεραμική σε πλησιέστερους τάφους υποδεικνύει ότι έζησε μεταξύ 900 και 650 π.Χ., μετά την πτώση του μινωικού και μυκηναϊκού πολιτισμού. Σε μια προσεκτική εξέταση των οστών της, οι αρχαιολόγοι παρατήρησαν ορισμένες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες: σε σύγκριση με άλλες γυναίκες στον ταφικό χώρο της Ορθής Πέτρας, ήταν ασυνήθιστα μυώδης, ειδικά στη δεξιά μεριά ...

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να ...

Ο Δίας και οι κεραυνοί του

Ο Κόσμος της μυθολογίας μας κάνει λόγο για τα όπλα του Δία: τον κεραυνό τη βροντή και την αστραπή: Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, οι Κύκλωπες, που ήταν φυλακισμένοι στα Τάρταρα, χάρισαν στον Δία τον κεραυνό, την βροντή και την αστραπή. Ο Δίας τους ελευθέρωσε και με τη βοήθειά τους νίκησε στην Τιτανομαχία τον Κρόνο και τους Τιτάνες και έτσι κατέλαβε την εξουσία. Κατασκευαστής των κεραυνών ήταν ο Ήφαιστος. Με τους κεραυνούς  τιμωρούσε θεούς και ανθρώπους. Πολλές φορές, όμως, ο Δίας χρησιμοποιούσε τους κεραυνούς όχι μόνο για να τιμωρήσει, αλλά και για να δώσει λύσεις.

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε...

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Το φάντασμα της Katie King . Οριστική απόδειξη ύπαρξης των πνευμάτων;

                                Yλοποίηση του φαντάσματος της Katie King (φωτ.) Ο εξωπραγματικός Κόσμος των πνευμάτων : Το φάντασμα της Katie King, που λέγεται ότι υλοποιήθηκε, από τον φυσικό, χημικό και πνευματιστή William Crookes (βραβείο Νόμπελ στη Χημεία, 1907) ήταν αλήθεια ή όπως υποστήριξαν κάποιοι , μία καλοστημένη απάτη; Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η επιστήμη ερμήνευσε την ύπαρξη των γνωστών ως εμφανίσεων φαντασμάτων, σαν αποτέλεσμα της αυθυποβολής, των παραισθήσεων και κάθε είδους ψυχικών διαταραχών. Αλλά η προσέγγιση αυτή από το δέκατο ένατο αιώνα πέρασε σε δεύτερο πλάνο, γιατί οι ερευνητές αυτών των «υπερφυσικών» φαινομένων, άρχισαν να χρησιμοποιούν φωτογραφικές μηχανές για να μπορέσουν να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη αυτού του τύπου των εμφανίσεων, των οποίων τη φύση δεν είμαστε ακόμη σε θέση να ερμηνεύσουμε. Αναμφίβολα, η χρήση της φωτογραφίας συνοδεύτηκε από την χονδροειδή προσπά...

Η κατάρα του κτιρίου Dakota όπου δολοφονήθηκε ο John Lennon και γύρισε ταινία ο Roman Polanski

Ο μυστηριώδης και περίεργος Κόσμος του κτηρίου Dakota: Το κτήριο στην Νέα Υόρκη, όπου δολοφονήθηκε ο πρώην Beatle: John Lennon  και ο Ρομάν Πολάνσκι γύρισε την ταινία. "Το Μωρό της Ρόσμαρι"  έχει μια σκοτεινή ιστορία μαγείας και θανάτου. Στη βορειοδυτική γωνία της 72ης Οδού και το Central Park West στην πόλη της Νέας Υόρκης, στο Μανχάταν, υψώνεται το διάσημο κτίριο Ντακότα.  Χτίστηκε μεταξύ 1880 και 1884, με σαφή την επιρροή της γαλλικής αρχιτεκτονικής, αν και οι στέγες, οι εσοχές, τα μπαλκόνια και τα κιγκλιδώματα φαίνεται να αντιστοιχούν  στο γερμανικό αναγεννησιακό στυλ. Η Ντακότα είχε, αρχικά, 65 διαμερίσματα των 4-20 δωματίων, κανένα ίδιο με το άλλο, και τα οποία ήταν προσβάσιμα από σκάλες και ανελκυστήρες που βρίσκονταν  στις γωνίες του κτηρίου. Το ιδιαίτερο  όνομά του κτηρίου οφείλεται, επειδή, υποτίθεται ότι , την εποχή που χτίστηκε, η Άνω Δυτική Πλευρά (Upper West Side) του Μανχάταν ήταν τόσο αραιοκατοικημένη και εθεωρείτο τόσο απομακρυ...

Ένας παράξενος ταξιδιώτης: Αριστέας ο Προκοννήσιος

Ο παράξενος Κόσμος του Αριστέα από την Προκόννησο: Ο Αριστέας ο Προκοννήσιος ήταν Έλληνας επικός ποιητής της αρχαιότητας από την Προκόννησο της Προποντίδας. Η ύπαρξή του ακροβατεί μεταξύ του θρύλου και της ιστορίας, και το όνομά του  συνδέεται τόσο με την ποίηση όσο και με διηγήσεις υπερφυσικού χαρακτήρα στις οποίες του αποδίδονται ιδιαίτερες δυνάμεις, καθώς και μια στενή σχέση με τον Απόλλωνα. Το λεξικό της Σούδας λέει ότι ο πατέρας του ονομαζόταν Δημοχάρις. Όμως, κατά τον Ηρόδοτο, το όνομα του πατέρα του ήταν Καϋστρόβιος και ανήκε σε αριστοκρατική οικογένεια. Ο Ηρόδοτος αναφέρει επίσης τα ταξίδια του στις χώρες των Κιμμερίων, των Αριμασπών και των Ισσηδόνων. Το ταξίδι του Αριστέα είναι περίεργο, γιατί είναι  το αποτέλεσμα ενός παράξενου συνδυασμού: ενώ  κάποια στοιχεία που περιέχονται στο  έργο του είναι πολύ ακριβή  και επιβεβαιωμένα από την ιστορική έρευνα, άλλα είναι φανταστικά και ανήκουν καθαρά στη σφαίρα του μύθου. Επίσης, ο ίδιος ο σ...

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες