Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Τρίγωνο των Βερμούδων: Ένας άλυτος γρίφος



Ο εφιαλτικός κόσμος του Τριγώνου των Βερμούδων, γνωστό και ως Τρίγωνο του Διαβόλου, έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων αλλά και κυνηγών υπερφυσικών φαινομένων για δεκαετίες. Όλοι έχουμε διαβάσει ή παρακολουθήσει ένα ντοκιμαντέρ που αφορά αυτό το μυστήριο, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να βρουν μια λογική εξήγηση, επιστημονικά τεκμηριωμένη. Άλλωστε, είναι στη φύση του ανθρώπου να θέλει να εκλογικεύει οτιδήποτε του είναι άγνωστο τόσο για να μάθει από αυτό όσο και για να καταλαγιάσει τον φόβο που γεννιέται από αυτό.       

Ας μπούμε, λοιπόν, και εμείς στα βαθιά και ταραγμένα νερά του Τριγώνου των Βερμούδων.

Το Τρίγωνο των Βερμούδων βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του Ατλαντικού Ωκεανού, μια περιοχή η οποία φημίζεται για τις ανεξήγητες εξαφανίσεις αεροσκαφών και πλοίων. Στις τρεις κορυφές του Τριγώνου βρίσκονται οι Βερμούδες, το Μαϊάμι και το Πουέρτο Ρίκο. Σύμφωνα με ορισμένους μύθους οι εξαφανίσεις στο Τρίγωνο οφείλονται σε υπερφυσικές δραστηριότητες ή σε εξωγήινα όντα.

Η κακή φήμη του Τριγώνου έχει ξεκινήσει αιώνες πριν και συγκεκριμένα από τον Χριστόφορο Κολόμβο, ο οποίος τον Οκτώβριο του 1492 έγραψε στο ημερολόγιό του ότι συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα στην περιοχή, ιδίως με τις πυξίδες. Για αιώνες κανείς δεν ασχολήθηκε με το Τρίγωνο των Βερμούδων, οι ιστορίες και οι μύθοι ξεχάστηκαν.

Ωστόσο, το 1945 η εξαφάνιση πέντε πολεμικών αεροσκαφών του Ναυτικού των ΗΠΑ τύπου Navy Grumman TBF-1 Avengers, γνωστά ως η Πτήση 19, έγινε ο καταλύτης ο οποίος κέντρισε το ενδιαφέρον των συγγραφέων και των δημοσιογράφων της εποχής. Τα πολεμικά αεροσκάφη εξαφανίστηκαν χωρίς ίχνη μαζί με τους πέντε πιλότους και τα 14 μέλη του πληρώματος. Ο επικεφαλής του σμήνους, ο υποσμηναγός Τσάρλς Τέιλορ, είχε αναφέρει πριν από την εξαφάνιση του σμήνους ότι οι πυξίδες είχαν σταματήσει να δουλεύουν και ότι δεν μπορούσαν να βρουν αεροδρόμιο να προσγειωθούν. Λίγο πριν χαθεί η επικοινωνία με τα αεροσκάφη ο υποσμηναγός φέρεται να είχε αναφέρει «δεν έχουμε καύσιμα, πέφτουμε»....

Πηγή φωτογραφίας: National Archives photo (520770) - Πολεμικά αεροσκάφη Navy Grumman TBF-1 Avengers
Με αυτό το τραγικό γεγονός το Τρίγωνο των Βερμούδων ήρθε και πάλι στο φως της δημοσιότητας. Ο Έντουαρντ Βαν Γουίνκλ Τζόουνς σε άρθρο του στο Associated Press το 1950 έγραψε για διάφορα περιστατικά μυστηριωδών εξαφανίσεων πλοίων και αεροπλάνων στο Τρίγωνο των Βερμούδων. Στο άρθρο του ο Τζόουνς αναφέρθηκε σε περίπου 135 ανθρώπους, που χάθηκαν στα νερά της περιοχής χωρίς να αφήσουν πίσω τους το παραμικρό ίχνος.

Ο όρος «Τρίγωνο των Βερμούδων» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1964 από τον συγγραφέα Βίνσεντ Γκάντις στο περιοδικό Argosy. Από τότε το φαινόμενο άρχισε να παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις. Μια δεκαετία αργότερα, το 1974, ο Τσαρλς Μπερλίτς έγραψε το βιβλίο «Το τρίγωνο των Βερμούδων και το Χρονικό Ανεξήγητων Εξαφανίσεων», σε αυτό εκφράζει την πεποίθησή του ότι η Ατλαντίδα ήταν πραγματική και ότι είναι συνδεδεμένη με κάποιον τρόπο με το Τρίγωνο. Από τότε καθιερώθηκε ο αστικός μύθος του Τριγώνου. Μέχρι σήμερα περισσότερες από 100 υποθέσεις εξαφανίσεων πλοίων και αεροπλάνων στην περιοχή παραμένουν ανεξιχνίαστες.

Μαζί με την εμφάνισή του Τριγώνου στα μέσα ενημέρωσης ξεκίνησε και η αμφισβήτησή του. Έτσι, πολλοί είναι και εκείνοι που υποστηρίζουν πως έχουν βρει την απάντηση σε αυτή τη δύσκολη εξίσωση με τεκμηριωμένα αποδεικτικά στοιχεία τα οποία φέρονται να δείχνουν ότι ένα σημαντικό ποσοστό των περιστατικών περιγράφηκαν ανακριβώς ή μεγαλοποιήθηκαν από μεταγενέστερους συγγραφείς, ενώ πολλές επίσημες υπηρεσίες έχουν δηλώσει ότι ο αριθμός και η φύση των εξαφανίσεων στην περιοχή είναι παρόμοια με οποιαδήποτε άλλη περιοχή του ωκεανού.

Το 1975 ο Larry Kusche, βιβλιοθηκάριος στο κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα, κατέληξε σε τελείως διαφορετικό συμπέρασμα από όσους υποστήριζαν πως οι εξαφανίσεις οφείλονταν σε υπερφυσικά φαινόμενα. Ο Kusche αποφάσισε να αρχίσει μια εξονυχιστική έρευνα της οποίας τα ευρήματα παρουσίασε στο βιβλίο του «Το μυστήριο του Τρίγωνου των Βερμούδων - Λύθηκε». Ο Kusche είχε ψάξει προσεκτικά αρχεία που είχαν παραμελήσει άλλοι συγγραφείς και μέσα από αυτή την έρευνα έφτασε στο συμπέρασμα ότι πολλά από τα περίεργα φαινόμενα δεν ήταν τελικά τόσο περίεργα. Συχνά κάποιος από τους συγγραφείς είχε αναφέρει ως παράξενη την εξαφάνιση ενός πλοίου ή αεροπλάνου σε «ήρεμα νερά και καλοκαιρία», ενώ σύμφωνα με καταγραφές υπήρχε σφοδρή κακοκαιρία στην περιοχή. Άλλοι συγγραφείς έκαναν λόγω για μυστηριώδες εξαφανίσεις πλοίων ενώ είχαν βρεθεί τα ναυάγια και υπήρχαν λογικές εξηγήσεις για τα αίτια. Σε μια περίπτωση, ένα πλοίο που υποτίθεται πως είχε εξαφανιστεί στο Τρίγωνο στην πραγματικότητα είχε εξαφανιστεί στον Ειρηνικό Ωκεανό περίπου 3.000 μίλια μακριά… Ο συντάκτης του κειμένου είχε μπερδέψει το όνομα του λιμανιού απ’ όπου είχε σαλπάρει το πλοίο στον Ειρηνικό με μια πόλη με το ίδιο όνομα στην ακτή του Ατλαντικού…

Πολλοί επιστήμονες έχουν προσφέρει εξηγήσεις για τα περίεργα φαινόμενα στο Τρίγωνο των Βερμούδων. Μερικοί κάνουν λόγο για κύματα που ξεπερνούν τα 30 μέτρα, άλλοι υποστηρίζουν πως πρόκειται για σπάνια και ελάχιστα μελετημένα φυσικά φαινόμενα όπως για παράδειγμα τεράστιες φυσαλίδες μεθανίου. Υπάρχουν και εκείνοι που μιλούν για μαγνητικές ανωμαλίες ακόμα και για πύλες που οδηγούν σε άλλες διαστάσεις αεροσκάφη και πλοία που περνούν στην περιοχή. Τέλος, υπάρχουν και οι θεωρίες συνωμοσίας που θέλουν όσους πλησιάζουν υπερβολικά κοντά στην ανακάλυψη του τι πραγματικά συμβαίνει στο Τρίγωνο να… εξαφανίζονται.     

Κανείς δεν γνωρίζει τον ακριβή αριθμό εξαφανίσεων στο Τρίγωνο των Βερμούδων και δεν έχει δοθεί μέχρι στιγμής καμία οριστική επιστημονική εξήγηση για το φαινόμενο αυτό. Μπορεί το πέπλο του μυστήριου που σκεπάζει το Τρίγωνο να έχει ξεθωριάσει λίγο αλλά δεν έχει εξαφανιστεί εντελώς.  

Αξίζει να σημειωθεί πως το 1991 η ανακάλυψη πέντε αεροσκαφών ίδιας κατηγορίας με αυτά της Πτήσης 19 που βρέθηκαν στη θάλασσα ήταν για πολλούς η λύση στη μυστηριώδη εξαφάνισή τους. Ωστόσο, μετά από έρευνες αποκαλύφτηκε πως δεν επρόκειτο για τα χαμένα αεροσκάφη. Το μυστήριο της Πτήσης 19 παραμένει άλυτο συνεχίζοντας να τροφοδοτεί τον μύθο του Τριγώνου των Βερμούδων.

Τελικά είναι το Τρίγωνο των Βερμούδων ένα υπερφυσικό φαινόμενο ή απλά ένας αστικός μύθος; Τα συμπεράσματα δικά σας. Προσωπικά, πάντως, δεν θα ήθελα να περάσω έστω και για λίγα λεπτά μέσα από το Τρίγωνο. Εσείς θα το τολμούσατε;


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ...

Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές, El Greco

Ο Κόσμος  της Ζωγραφικής σε συνδυασμό με το θρησκευτικό συναίσθημα του Κόσμου των Ανθρώπων δημιουργεί αθάνατα έργα τέχνης, όπως ο πίνακας ζωγραφικής, Cristo Crucificado con dos donantes( Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές) ένας από τους  πίνακες του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (El Greco) που χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Ο πίνακας δημιουργήθηκε γύρω στο 1590 και σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Τον πίνακα παρήγγειλε το ένα από τα δύο πρόσωπα που βρίσκονται δεξιά και αριστερά από τον Σταυρό, με το σκοπό να τοποθετηθεί σε ένα μοναστήρι στο Τολέδο. Ο πίνακας χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Το πρώτο πρωτότυπο χαρακτηριστικό του έργου είναι οι δύο δωρητές, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι εκεί που παραδοσιακά έπρεπε να βρίσκονται η Μητέρα του Χριστού Μαρία και ο Απόστολος Ιωάννης. Άλλα χαρακτηριστικά είναι η χρήση ψυχρών χρωμάτων,  οι επιμήκεις μορφές, η απουσία του τοπίου, το οποίο αντικαθίσταται από σύννεφα σε κίνηση, που φέρνουν...

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να ...

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε...

Ηνίοχος: το σαγηνευτικό βλέμμα του αγάλματος των Δελφών

Ο Κόσμος της Αρχαιότητας μέσα από τα μάτια του αγάλματος του Ηνίοχου, στα οποία ο δημιουργός του έχει αποθανατίσει τον θρίαμβο της νίκης.  Κάποιοι από τους μεγαλύτερους μελετητές του κόσμου υποστηρίζουν ότι «τα μάτια του Ηνίοχου μαγνητίζουν». Το περίοπτο άγαλμα, με το μοναδικό βλέμμα έχει μια δική του, αποκλειστική, αίθουσα στο Μουσείο των Δελφών. Δεν αρκεί μια περαστική ματιά για να το δεις. Πρέπει να σταθείς, κοιτάζοντάς το προσεκτικά απ' όλες τις πλευρές, θαυμάζοντας ένα πλήθος από λεπτομέρειες στο σώμα και στον περίτεχνο, χάλκινο χιτώνα του. Τα μάτια του Ηνίοχου μοιάζουν ζωντανά. Ίσως, κανένα άλλο άγαλμα δεν δίνει αυτή τη μοναδική. Λένε ότι στο πρόσωπό του έχει αιχμαλωτιστεί η στιγμή αμέσως μετά τη νίκη και η ικανοποίηση του νικητή, χωρίς να έχει σβήσει ακόμη από την έκφραση του προσώπου η ένταση, αλλά και η αυτοσυγκέντρωση που απαιτούσε ο αγώνας, με το τέθριππο. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα γλυπτά της αρχαίας ελληνικής τέχνης της πρώιμης κλασικής εποχής....

Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά Οι αδελφές της Σταχτοπούτας, που συχνά αναφέρονται σαν οι Άσχημες Αδελφές, δεν είναι πάντα εξωτερικά άσχημες. Σε μερικές παραλλαγές είναι πολύ όμορφες εξωτερικά αλλά φανερώνουν μιαν εσωτερική και πνευματική ασχήμια. Στη γερμανική παραλλαγή έχουν "όμορφο πρόσωπο αλλά κακή καρδιά" και αντιπροσωπεύουν τις δυνάμεις του κακού που βρίσκονται στην αγένεια, την απληστία, τη ζήλεια και τη ματαιοδοξία. Η μητριά αντιπροσωπεύει τη σκοτεινή και καταστροφική όψη της γυναικείας φύσης, που σε άλλα παραμύθια τη βλέπουμε στην κακιά μάγισσα. Οι μητριές, όπως αυτές της Σταχτοπούτας και της Χιονάτης, συμβολίζουν ακόμη τον Χαμένο Παράδεισο και τη σκληρή πραγματικότητα ενός κόσμου, στον οποίο το άτομο αντιμετωπίζει αυτή τη σκοτεινή πλευρά της Μεγάλης Μητέρας. Σε μερικές παραλλαγές, η νεκρή μητέρα της Σταχτοπούτας παίζει έναν σημαντικό ρόλο. Εμφανίζεται στην κόρη της δίνοντάς της μαγικά ξόρκια, ή εμφανίζετα...

Νέα τροπή στην υπόθεση εξαφάνισης του Βραζιλιάνου φοιτητή Bruno Borges

Ο παράξενος Κόσμος του  Bruno Borges  εξακολουθεί να καλύπτεται, ακόμα και σήμερα, από ένα πέπλο μυστηρίου. Αν και, σύμφωνα με την αστυνομία, στοιχεία που προέκυψαν από καταθέσεις μαρτύρων δίνουν μία νέα τροπή στην εξαφάνιση του Βραζιλιάνου φοιτητή, του οποίου η τύχη αγνοείται από τις 27 Απριλίου 2017. Αυξάνει το μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση του νεαρού Βραζιλιάνου φοιτητή, Bruno Borges,που άφησε  κρυπτογραφημένα μηνύματα. Η περίεργη υπόθεση του  νεαρού Βραζιλιάνου που άφησε 14 βιβλία γραμμένα σε μία κρυπτογραφημένη γλώσσα και διάφορα κρυφά μηνύματα στο δωμάτιό του μπορεί να πλησιάζει στη λύση της. Προηγούμενο άρθρο με λεπτομέρειες για την εξαφάνιση του Bruno Borges,  εδώ Πέρα από το ενδιαφέρον για την τύχη του νεαρού άνδρα, η περίπτωσή του προκάλεσε μεγάλη περιέργεια στον κόσμο,εξαιτίας  των αινιγμάτων που ο Bruno Borges, ένας φοιτητή της ψυχολογίας  24 χρόνων, άφησε πριν εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει  ίχνος. Bruno Borges ...

Ο Δίας και οι κεραυνοί του

Ο Κόσμος της μυθολογίας μας κάνει λόγο για τα όπλα του Δία: τον κεραυνό τη βροντή και την αστραπή: Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, οι Κύκλωπες, που ήταν φυλακισμένοι στα Τάρταρα, χάρισαν στον Δία τον κεραυνό, την βροντή και την αστραπή. Ο Δίας τους ελευθέρωσε και με τη βοήθειά τους νίκησε στην Τιτανομαχία τον Κρόνο και τους Τιτάνες και έτσι κατέλαβε την εξουσία. Κατασκευαστής των κεραυνών ήταν ο Ήφαιστος. Με τους κεραυνούς  τιμωρούσε θεούς και ανθρώπους. Πολλές φορές, όμως, ο Δίας χρησιμοποιούσε τους κεραυνούς όχι μόνο για να τιμωρήσει, αλλά και για να δώσει λύσεις.

Ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story

Ο Κόσμος της γλυπτικής, εκφράζεται μέσα από την αγάπη και την θλίψη και δημιουργεί ένα έργο τέχνης που από τον 19ο αιώνα  μέχρι και σήμερα συγκινεί και γίνεται πηγή έμπνευσης και δημιουργίας: ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story. Ο William Wetmore Story, από τις ΗΠΑ, ήταν γλύπτης που απόκτησε μεγάλη φήμη, όταν το 1895 δημιούργησε έναν άγγελο, με τα ίδια του τα χέρια, με πόνο στην ψυχή και δάκρυα στα μάτια, προς τιμήν της αποβιώσασας συζύγου του, Emelyn Story, την οποία υπεραγαπούσε. Ο William Wetmore Story γεννήθηκε στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης στις 12 Φεβρουαρίου του 1819. Ήταν επίσης, κριτικός τέχνης, ποιητής και εκδότης. Σπούδασε δικηγορία στο Χάρβαρντ αλλά τον κέρδισε  η γλυπτική. Το γλυπτό, που δημιούργησε για να κοσμήσει το τάφο της συζύγου του, ονομάστηκε  "Άγγελος της θλίψης"  και βρίσκεται στο Προτεσταντικό Νεκροταφείο της Ρώμης όπου σήμερα βρίσκονται τόσο τα οστά της  Emelyn Story όσο και του ιδίου. Ο ...

Σταχτοπούτα: το Τζάκι και ο συμβολισμός του

Στον Κόσμο των παραμυθιών οι ήρωες και οι ηρωίδες παλεύουν για να ανακαλύψουν την πραγματική τους δύναμη και τον εσωτερικό τους κόσμο για να φθάσουν, έτσι, στην ωριμότητα. Κάθε παραμύθι έχει τους δικούς του αρχετυπικούς συμβολισμούς. Η Σταχτοπούτα είναι ένα παραμύθι παγκοσμίως γνωστό. Η Jean C. Cooper, στο βιβλίο της:   Fairy Tales. Allegories of the Inner Life ( Ο Θαυμαστός Κόσμος των Παραμυθιών. Αλληγορίες της Εσωτερικής Ζωής. Πορεία προς την Ωριμότητα ,μετφρ. Θύμης Μαλαμόπουλος, Εκδ. Θυμάρι, Αθήνα,1983) αναλύει, μεταξύ άλλων, και τον αρχετυπικό συμβολισμό του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, αρχής γενομένης από το "τζάκι": Η Σταχτοπούτα "Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας άντρας που παντρεύτηκε δύο φορές. Από την πρώτη γυναίκα του απόκτησε μια κόρη. Η Έλλα πήρε από την μητέρα της και ήταν γλυκειά κι ευγενική..." Έτσι αρχίζει ο Έντμοντ Ντουλάκ τη γαλλική διασκευή του πιο γνωστού παραμυθιού στον κόσμο. Τον περασμένο αιώνα(19ο), η Marian Roalfe Cox (1860–1916)...

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες