Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Πενθεσίλεια και Αχιλλέας (Τα μεθ' Όμηρον, Κόιντος ο Σμυρναίος)

Ο πολεμοχαρής Κόσμος των Αμαζόνων: Η μάχη μεταξύ της Αμαζόνας Πενθεσίλειας και του ήρωα του Τρωικού Πολέμου, Αχιλλέα. Το γεγονός αυτό δεν αναφέρεται στην Ιλιάδα του Ομήρου, αλλά περιγράφεται στο έργο: "Τα μεθ' Όμηρον" του Έλληνα επικού ποιητή(3ος ή 4ος μ.Χ. αιώνας): Κόιντου του Σμυρναίου.

Βιβλίο Πρώτο( εν περιλήψει τα γραφόμενα του ποιητή):
Μετά το θάνατο του Έκτορα, πρίγκιπα των Τρώων, από τα χέρια του Αχιλλέα η αποθάρρυνση διαδιδόταν μεταξύ των υπερασπιστών της πολιορκημένης πόλης. Αλλά με μεγάλη χαρά έλαβαν την είδηση ότι προς βοήθειά τους ερχόταν η όμορφη Πενθεσίλεια, επικεφαλής μιας ομάδας Αμαζόνων.

Η Πενθεσίλεια ήταν κόρη του Άρη και της Οτρήρης και μαζί της, μεταξύ άλλων,  ήταν η Βρέμουσα, η Θερμώδωσα, η Δηρινόη και η Αρμαθόη. Ως καλές Αμαζόνες όλες ήθελαν να μπουν το συντομότερο δυνατόν στη μάχη, αν και δεν ήταν εντελώς ξεκάθαρο γιατί είχαν ταχθεί στο πλευρό των Τρώων. Προφανώς θα μπορούσαν να έχουν πάει ως μισθοφόροι καθώς ο Πρίαμος είχε υποσχεθεί να δώσει πολλά δώρα, αν υπερασπίζονταν τους Τρώες(Βιβλίο Ι, 90). Αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι ότι, η Πενθεσίλεια έψαχνε εξιλέωση για το θάνατο της αδελφής της Ιππολύτης σε ένα κυνηγετικό ατύχημα (Βιβλίο Ι, 25), το οποίο είναι περίεργο δεδομένου ότι η Ιππολύτη έζησε την εποχή του Ηρακλή πολύ πριν τον Τρωικό Πόλεμο [1].

Σε κάθε περίπτωση, μετά από ανάπαυση μιας νύχτας, όταν ξημέρωσε οι Αμαζόνες ήρθαν στην εμπροσθοφυλακή των Τρώων και άρχισαν να σπέρνουν τον όλεθρο στις τάξεις των Αχαιών. Καβάλα σε ένα ταχύτατο άλογο, δώρο της Ωρείθυιας, συζύγου του Βορέα, θεού του ανέμου η Πενθεσίλεια έμοιαζε ασταμάτητη. Ο ένας μετά τον άλλον έπεφταν όσοι βρίσκονταν μπροστά της.

Τόσο τρομερές ήταν οι δυνάμεις των Τρώων οδηγημένες από τη ζωντάνια των Αμαζόνων που οι γυναίκες σχεδόν διαπράττουν ένα μοιραίο λάθος και βγαίνουν από την πόλη για να αγωνιστούν με τους άνδρες. Ευτυχώς, γιατί το μακελειό που θα είχε συμβεί το σταμάτησε την κατάλληλη στιγμή η ηλικιωμένη Θεανώ με σοφά λόγια.

Εν τω μεταξύ, η Πενθεσίλεια και οι και οι Τρώες σχεδόν είχαν ήδη φθάσει στα πλοία των Αχαιών και ετοιμάζονταν να τα κάψουν, όταν ο σάλος της μάχης έφτασε στα αυτιά του Αχιλλέα και του Αίαντα, οι οποίοι δεν είχαν ιδέα για τη μάχη, κλεισμένοι στον εαυτό τους εξ αιτίας της θλίψης μπροστά στον τάφο του Πάτροκλου.

Οι δύο ήρωες ρίχτηκαν εναντίον των Τρώων και σύντομα ανάκτησαν το χαμένο έδαφος. Η Πενθεσίλεια τότε ήρθε αντιμέτωπη και με τους δύο και προσπάθησε να τους χτυπήσει μάταια με το δόρυ της. Πιο εύστοχος ήταν ο Αχιλλέας και η Αμαζόνα έπεσε πληγωμένη από το δόρυ του που διαπέρασε το δεξί μαστό.

Παρ' όλα αυτά, ίσως θα είχε σωθεί, αλλά ο Αχαιός ήρωας μπέρδεψε μια χειρονομία της Πενθεσίλειας που ικέτευε για τη ζωή της με  προσπάθεια να συνεχίσει τον αγώνα και την σκότωσε χωρίς έλεος.

Βλέποντας την κόρη του να πεθαίνει, ο Άρης ήταν έξω φρενών, αλλά τον σταμάτησε ο Δίας.  Άλλη μια φορά δεν μπόρεσαν να σταματήσουν εγκαίρως τον οξύθυμο Αχιλλέα.

Ο Θερσίτης ήταν ο πιο άσχημος και δειλός από τους Αχαιούς. Είχε εκνευρίσει σε άλλη χρονική στιγμή τον Οδυσσέα μιλώντας σε μια συνάντηση των ηγετών , γεγονός που του κόστισε μια ραβδιά και τα πειράγματα των συμπολεμιστών του. Και τώρα αυτού του  φουκαρά, του καμπούρη με τα στραβά πόδια του ήρθε να ειρωνευτεί τον Αχιλλέα για την προτίμησή του στις Τρωάδες. Του περήφανου Αχιλλέα δεν του κάθισαν καλά τα σχόλια του και τον σκότωσε με μια τεράστια γροθιά που του έφυγαν τα δόντια.

Μόνο ο Διομήδης, που είχε συγγένεια με τον Θερσίτη, θρήνησε το θάνατό του και ίσως θα είχε ριχτεί εναντίον του Αχιλλέα, αν δεν τον είχαν συγκρατήσει. Οι υπόλοιποι άκουσαν με ικανοποίηση, πως αναθεμάτιζε το αιματοβαμμένο νεκρό σώμα:

-Ε! απομακρύνσου από τους Αχαιούς και μεταξύ των νεκρών  φώναξε τις βρισιές σου.

Περισσότερο σεβασμό τους ενέπνευσε η όμορφη Πενθεσίλεια και άφησαν τους Τρώες να πάρουν το σώμα για να αποδώσουν τον τελευταίο φόρο τιμής.  Το σούρουπο, πολλοί σκέφτηκαν αυτή και τους συμπολεμιστές που έπεσαν εκείνη την αιματηρή μέρα, αλλά την επομένη μια νέα μάχη τους περίμενε.

Σημειώσεις:
[1] Αυτή η εκδοχή εμφανίζεται επίσης στη μυθολογική Βιβλιοθήκη του Απολλόδωρου :
"Η Πενθεσίλεια, κόρη της Οτρήρης και του Άρη, η οποία είχε σκοτώσει κατά λάθος την Ιππολύτη και η οποία καθαρίζεται από τον Πρίαμο, μαχόμενη σκοτώνει πολλούς, μεταξύ των οποίων και τον Μαχάονα, και στη συνέχεια πεθαίνει από τα χέραι του Αχιλλέα, ο οποίος μετά το θάνατό της, ερωτεύεται την Αμαζόνα και σκοτώνει τον Θερσίτη επειδή τον επικρίνει.

Η Ιππολύτη ήταν η μητέρα του Ιππόλυτου και επίσης την ονόμαζαν Γλαύκη ή Μελανίππη. Ήταν αυτή η οποία κατά τη διάρκεια του γάμου της Φαίδρας στάθηκε οπλισμένη με τη συνοδεία των Αμαζόνων και απείλησε να σκοτώσει τους επισκέπτες του Θησέα. Δίνοντας μάχη πέθανε είτε ακουσίως από το χέρι της συμπολεμίστριας της Πενθεσίλειας, είτε από τους άνδρες του Θησέα, οι οποίοι εν όψει της εισβολής των Αμαζόνων,  έκλεισαν γρήγορα τις πόρτες, την απομόνωσαν στο εσωτερικό και την σκότωσαν"
Πηγή: mitemas.wordpress.com


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ...

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να ...

Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές, El Greco

Ο Κόσμος  της Ζωγραφικής σε συνδυασμό με το θρησκευτικό συναίσθημα του Κόσμου των Ανθρώπων δημιουργεί αθάνατα έργα τέχνης, όπως ο πίνακας ζωγραφικής, Cristo Crucificado con dos donantes( Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές) ένας από τους  πίνακες του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (El Greco) που χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Ο πίνακας δημιουργήθηκε γύρω στο 1590 και σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Τον πίνακα παρήγγειλε το ένα από τα δύο πρόσωπα που βρίσκονται δεξιά και αριστερά από τον Σταυρό, με το σκοπό να τοποθετηθεί σε ένα μοναστήρι στο Τολέδο. Ο πίνακας χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Το πρώτο πρωτότυπο χαρακτηριστικό του έργου είναι οι δύο δωρητές, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι εκεί που παραδοσιακά έπρεπε να βρίσκονται η Μητέρα του Χριστού Μαρία και ο Απόστολος Ιωάννης. Άλλα χαρακτηριστικά είναι η χρήση ψυχρών χρωμάτων,  οι επιμήκεις μορφές, η απουσία του τοπίου, το οποίο αντικαθίσταται από σύννεφα σε κίνηση, που φέρνουν...

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε...

Ηνίοχος: το σαγηνευτικό βλέμμα του αγάλματος των Δελφών

Ο Κόσμος της Αρχαιότητας μέσα από τα μάτια του αγάλματος του Ηνίοχου, στα οποία ο δημιουργός του έχει αποθανατίσει τον θρίαμβο της νίκης.  Κάποιοι από τους μεγαλύτερους μελετητές του κόσμου υποστηρίζουν ότι «τα μάτια του Ηνίοχου μαγνητίζουν». Το περίοπτο άγαλμα, με το μοναδικό βλέμμα έχει μια δική του, αποκλειστική, αίθουσα στο Μουσείο των Δελφών. Δεν αρκεί μια περαστική ματιά για να το δεις. Πρέπει να σταθείς, κοιτάζοντάς το προσεκτικά απ' όλες τις πλευρές, θαυμάζοντας ένα πλήθος από λεπτομέρειες στο σώμα και στον περίτεχνο, χάλκινο χιτώνα του. Τα μάτια του Ηνίοχου μοιάζουν ζωντανά. Ίσως, κανένα άλλο άγαλμα δεν δίνει αυτή τη μοναδική. Λένε ότι στο πρόσωπό του έχει αιχμαλωτιστεί η στιγμή αμέσως μετά τη νίκη και η ικανοποίηση του νικητή, χωρίς να έχει σβήσει ακόμη από την έκφραση του προσώπου η ένταση, αλλά και η αυτοσυγκέντρωση που απαιτούσε ο αγώνας, με το τέθριππο. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα γλυπτά της αρχαίας ελληνικής τέχνης της πρώιμης κλασικής εποχής....

Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά Οι αδελφές της Σταχτοπούτας, που συχνά αναφέρονται σαν οι Άσχημες Αδελφές, δεν είναι πάντα εξωτερικά άσχημες. Σε μερικές παραλλαγές είναι πολύ όμορφες εξωτερικά αλλά φανερώνουν μιαν εσωτερική και πνευματική ασχήμια. Στη γερμανική παραλλαγή έχουν "όμορφο πρόσωπο αλλά κακή καρδιά" και αντιπροσωπεύουν τις δυνάμεις του κακού που βρίσκονται στην αγένεια, την απληστία, τη ζήλεια και τη ματαιοδοξία. Η μητριά αντιπροσωπεύει τη σκοτεινή και καταστροφική όψη της γυναικείας φύσης, που σε άλλα παραμύθια τη βλέπουμε στην κακιά μάγισσα. Οι μητριές, όπως αυτές της Σταχτοπούτας και της Χιονάτης, συμβολίζουν ακόμη τον Χαμένο Παράδεισο και τη σκληρή πραγματικότητα ενός κόσμου, στον οποίο το άτομο αντιμετωπίζει αυτή τη σκοτεινή πλευρά της Μεγάλης Μητέρας. Σε μερικές παραλλαγές, η νεκρή μητέρα της Σταχτοπούτας παίζει έναν σημαντικό ρόλο. Εμφανίζεται στην κόρη της δίνοντάς της μαγικά ξόρκια, ή εμφανίζετα...

Νέα τροπή στην υπόθεση εξαφάνισης του Βραζιλιάνου φοιτητή Bruno Borges

Ο παράξενος Κόσμος του  Bruno Borges  εξακολουθεί να καλύπτεται, ακόμα και σήμερα, από ένα πέπλο μυστηρίου. Αν και, σύμφωνα με την αστυνομία, στοιχεία που προέκυψαν από καταθέσεις μαρτύρων δίνουν μία νέα τροπή στην εξαφάνιση του Βραζιλιάνου φοιτητή, του οποίου η τύχη αγνοείται από τις 27 Απριλίου 2017. Αυξάνει το μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση του νεαρού Βραζιλιάνου φοιτητή, Bruno Borges,που άφησε  κρυπτογραφημένα μηνύματα. Η περίεργη υπόθεση του  νεαρού Βραζιλιάνου που άφησε 14 βιβλία γραμμένα σε μία κρυπτογραφημένη γλώσσα και διάφορα κρυφά μηνύματα στο δωμάτιό του μπορεί να πλησιάζει στη λύση της. Προηγούμενο άρθρο με λεπτομέρειες για την εξαφάνιση του Bruno Borges,  εδώ Πέρα από το ενδιαφέρον για την τύχη του νεαρού άνδρα, η περίπτωσή του προκάλεσε μεγάλη περιέργεια στον κόσμο,εξαιτίας  των αινιγμάτων που ο Bruno Borges, ένας φοιτητή της ψυχολογίας  24 χρόνων, άφησε πριν εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει  ίχνος. Bruno Borges ...

Ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story

Ο Κόσμος της γλυπτικής, εκφράζεται μέσα από την αγάπη και την θλίψη και δημιουργεί ένα έργο τέχνης που από τον 19ο αιώνα  μέχρι και σήμερα συγκινεί και γίνεται πηγή έμπνευσης και δημιουργίας: ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story. Ο William Wetmore Story, από τις ΗΠΑ, ήταν γλύπτης που απόκτησε μεγάλη φήμη, όταν το 1895 δημιούργησε έναν άγγελο, με τα ίδια του τα χέρια, με πόνο στην ψυχή και δάκρυα στα μάτια, προς τιμήν της αποβιώσασας συζύγου του, Emelyn Story, την οποία υπεραγαπούσε. Ο William Wetmore Story γεννήθηκε στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης στις 12 Φεβρουαρίου του 1819. Ήταν επίσης, κριτικός τέχνης, ποιητής και εκδότης. Σπούδασε δικηγορία στο Χάρβαρντ αλλά τον κέρδισε  η γλυπτική. Το γλυπτό, που δημιούργησε για να κοσμήσει το τάφο της συζύγου του, ονομάστηκε  "Άγγελος της θλίψης"  και βρίσκεται στο Προτεσταντικό Νεκροταφείο της Ρώμης όπου σήμερα βρίσκονται τόσο τα οστά της  Emelyn Story όσο και του ιδίου. Ο ...

Σταχτοπούτα: το Τζάκι και ο συμβολισμός του

Στον Κόσμο των παραμυθιών οι ήρωες και οι ηρωίδες παλεύουν για να ανακαλύψουν την πραγματική τους δύναμη και τον εσωτερικό τους κόσμο για να φθάσουν, έτσι, στην ωριμότητα. Κάθε παραμύθι έχει τους δικούς του αρχετυπικούς συμβολισμούς. Η Σταχτοπούτα είναι ένα παραμύθι παγκοσμίως γνωστό. Η Jean C. Cooper, στο βιβλίο της:   Fairy Tales. Allegories of the Inner Life ( Ο Θαυμαστός Κόσμος των Παραμυθιών. Αλληγορίες της Εσωτερικής Ζωής. Πορεία προς την Ωριμότητα ,μετφρ. Θύμης Μαλαμόπουλος, Εκδ. Θυμάρι, Αθήνα,1983) αναλύει, μεταξύ άλλων, και τον αρχετυπικό συμβολισμό του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, αρχής γενομένης από το "τζάκι": Η Σταχτοπούτα "Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας άντρας που παντρεύτηκε δύο φορές. Από την πρώτη γυναίκα του απόκτησε μια κόρη. Η Έλλα πήρε από την μητέρα της και ήταν γλυκειά κι ευγενική..." Έτσι αρχίζει ο Έντμοντ Ντουλάκ τη γαλλική διασκευή του πιο γνωστού παραμυθιού στον κόσμο. Τον περασμένο αιώνα(19ο), η Marian Roalfe Cox (1860–1916)...

Οι Αθηναϊκοί δρόμοι, Εμμανουήλ Ροΐδης

Ο Κόσμος των Αθηνών μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1896. Μία περιγραφή του Εμμανουήλ Ροΐδη : Μη βιασθήτε να με κατατάξητε εις το γένος των αναμασσσητικών ζώων αν σας ομιλώ δια την κατάστασιν των αθηναϊκών δρόμων. Ούτε καμήλα είμαι ούτε επικήδειος ρήτωρ δια να μου αρέσουν τα αναμασσήματα. Τούτο όμως εσυλλογίσθην ότι μετά τους Ολυμπιακούς αγώνας οι Αθηναίοι, εξιππασθέντες από την λαμπρότητα της πανηγύρεως, την συρροήν του τόσου κόσμου, την παρουσίαν του βασιλέως και των πριγκίπων, τας σημαίας, τα σαλπίσματα, τας φωτοχυσίας, τας μουσικάς και του Λούη τας τιμάς, εκατάντησαν όλοι αθλομανείς. Η Πλάκα, προ πάντων, όπου κατοικώ, έγεινεν όλη ένα είδος Σταδίου. Καθ' ημέραν κινδυνεύω ν' ανατραπώ από υποψηφίους μαραθωνοδρόμους ή να σπάσουν οι δισκοβόλοι την κεφαλήν μου. Δια να σχηματίσετε ιδέαν του βαθμού εις τον οποίον έφθασεν η αγωνομανία, αρκεί να σας είπω ότι κάθε απόγευμα περί την δύσιν του ηλίου ημπορεί ο διαβάτης να καμαρώση περί τον πλάτανον της Πλάκας και το φανάρι το...

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες