Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόραση του δωματίο

Ονειρεύτηκε πως την σκότωσε

 



Ο Κόσμος των Ονείρων πολλές φορές κυριεύει με εμμονή τη ζωή κάποιων ανθρώπων. Η ονειρική πραγματικότητα εμπλέκεται στην καθημερινότητά τους δημιουργώντας τραγικές και μη αναστρέψιμες καταστάσεις. Κάτι ανάλογο συνέβη στη ζωή τριών νέων ανθρώπων: μιας γυναίκας και δύο αντρών, όταν το όνειρο του ενός νεαρού άνδρα διέλυσε με τραγικό τρόπο τις ζωές όλων... Το γεγονός  δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ακρόπολις του 1909 και συνέβη σε μία πόλη της Ιντιάνα στις ΗΠΑ . Ο αρθρογράφος, της εποχής εκείνης, κάνει λόγο για τη δύναμη της "υποβολής" εννοώντας αυτό που η επιστήμη της Ψυχολογίας, στις μέρες μας, ονομάζει "αυθυποβολή" . 

Συγκεκριμένα η εφημερίδα γράφει: 

ΟΝΕΙΡΕΥΘΗΚΕ ΠΩΣ ΤΗΝ ΣΚΟΤΩΣΕ

ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΚΟΤΩΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ!

Τι Κάνει η υποβολή- Η ιστορία δύο εραστών στην Αμερική και το τραγικό τέλος των

Η δεσποινίς Ίδα Γουίλλιαμσον πέθανε. Πέθανε επίσης και ο εραστής της, που είχε προ έξι μηνών, ο νέος Εδουάρδος Στρίκλαν. Ο νεότερος εραστής της, ο Έλμαν Τίμονς είναι βαριά πληγωμένος, αλλά έπειτα από μεγάλες περιποιήσεις των γιατρών δύναται να θεραπευθεί.

Αυτή ήταν υπόθεση ενός ονείρου το οποίο πραγματοποιήθηκε. Ενός ονείρου τραγικού και ονείρου εκδίκησης κατά το οποίο ο ονειρευθείς Στρίκλαν είδε τον εαυτό του να πυροβολεί και να φονεύει. Και πράγματι πυροβόλησε και τους δύο και μετά ταύτα έστρεψε το ρεβόλβερ κατά του εαυτού του, όπως είδε να γίνεται και στο όνειρό του.

Αυτός πέθανε εντός δύο λεπτών της ώρας. Η κόρη τον ακολούθησε μετά μία ώρα. Και ο νέος Τίμονς είναι τόσο βαριά πληγωμένος, ώστε θα περάσουν πολλές μέρες ακόμη πριν αναλάβει.

Κανείς ποτέ πριν δεν μπορούσε να σκεφθεί ότι ο  Εδουάρδος, νέος, ωραίος, με αθλητικές διαστάσεις και άρτιος όπως ήταν θα έκανε τέτοιο πράγμα. Δεν θα το πίστευε ούτε ο ίδιος εάν κανείς του το έλεγε πριν λίγες βδομάδες. Αλλά αυτό το όνειρο!...

Απέκτησε τη μοιραία εκείνη δύναμη που έχει η υποβολή, η οποία κάνει τόσους ανθρώπους να ενεργούν πράγματα, τα οποία δεν σκεφτόντουσαν καν προηγουμένως. Έκανε δοκιμές στο κρανίο του κάθε μέρα μέχρις ότου συνήθισε να κάνει ό, τι ποτέ προηγουμένως δεν είχε σκεφθεί. Φόνευσε την ερωμένη του αλλά και εκείνον ο οποίος κατείχε την καρδιά της τώρα. Έπειτα τον εαυτόν του.

Η μνηστεία 

Η τριπλή τραγωδία λύπησε πολύ τους κατοίκους της πόλης Τσάντλερ στην Ινδιάνα της Αμερικής ώστε θα περάσει πολύς καιρός για να λησμονηθεί. Οι κηδείες των φονευθέντων έγιναν και ο Έλμαν Τίμονς αγωνίζεται ακόμη για τη ζωή του.

Ο Εδουάρδος Στρίκλαν νέος είκοσι ετών και η δεσποινίς Γουίλλιαμσον κομψή κόρη δέκα εννέα ετών, ήταν αρραβωνιασμένοι μήνες τώρα και επρόκειτο μετά από λίγο να παντρευτούν. Όταν ο Εδουάρδος την ρώτησε για το γάμο τους αυτή του είπε:

Θα παντρευτούμε τα Χριστούγεννα.» Στο Τσάντλερ όλοι γνώριζαν την μνηστεία αυτή.

Όμως εκείνες τις μέρες μετατέθηκε εκεί ένας νέος ιερέας ο Ρ. Ε. Τίμονς. Έφερε μαζί του και τον εικοσαετή γιο του, τον Έλμαν Τίμονς, νέο ωραίο, ελκυστικό, και χαριτωμένο. Σε μία από τις συναναστροφές, που ήταν προσκεκλημένοι ο ιερέας και ο γιος του, η Δεσποινίς Γουίλλιαμσον και ΄Έλμαν Τίμονς γνωρίστηκαν. Αυτή ήταν η ωραιότερη κόρη στην πόλη, αλλά και δεν άργησε να παρατηρήσει ότι όλες οι γυναίκες περιποιόντουσαν πολύ τον νεαρό Έλμαν. Επίσης και ο Στρίκλαν το παρατήρησε αυτό αμέσως.

Το πράγμα μαθεύτηκε στο Τσάντλερ και γι’ αυτό πολύ λίγοι παραξενεύτηκαν όταν έμαθαν ότι το συνοικέσιο αυτό διαλύθηκε και ότι ο γάμος δεν θα γινόταν τα Χριστούγεννα.

Όλοι ήξεραν ότι η νέα άλλαξε γνώμη για τον εραστή της.

Όταν διέλυσε το συνοικέσιο, ο νέος Τίμονς άρχισε να συναναστρέφεται φανερά την Δδα Γουίλλιαμσον. Πήγαινε μαζί της παντού. Ο πατέρας του τα μάθαινε, αλλά γνώριζε πόσο καλή ήταν η νέα και ότι αυτή ανήκε σε μία από τις καλύτερες οικογένειες του τόπου. Γι’ αυτό δεν έφερε αντίρρηση.

Η εσπερίδα

Έφθασε η πρώτη του έτους και ένας μεγαλέμπορος του Τσάντλερ έδωσε μία εσπερίδα μεγάλη. Ο νεαρός Τίμονς ήταν προσκεκλημένος, επίσης δε ήταν προσκεκλημένη και η δεσποινίς Γουίλλιαμσον μαζί με πολλούς άλλους νέους και νέες του Τσάντλερ.

Ο Εδουάρδος γνώριζε για τη σχέση της Ίδας με τον Έλμαν. Γνώριζε ότι εκτοπίστηκε από αυτόν και αυτό τον έκανε να τον μισεί.

Έγραψε την εξής επιστολή προς την Ίδα Γουίλλιαμσον.

Αγαπητή Ίδα

Γνωρίζεις το όνειρό μου. Μη πηγαίνεις στην συναναστροφή αυτή απόψε. Εάν πας θα πας επίσης και στο νεκροταφείο.  Εδουάρδος

Η Ίδα έδειξε την επιστολή αυτή στη μητέρα της.

Τι εννοεί αυτό;» είπε η κ. Γουίλλιαμσον στην κόρη. Εννοεί ότι θα με φονεύσει, αλλά δεν φοβάμαι. Όταν ο Εδουάρδος και εγώ ήμασταν ακόμη μνηστευμένοι μου είπε ότι είδε ένα κακό όνειρο. Σηκώθηκε τρομαγμένος και σπρώχνοντας  τα σκεπάσματα του κρεβατιού.

"Νόμιζα, μου είπε ότι περπατούσα στο δρόμο και ότι σε είδα να περπατάς με άλλον. Με έπιασε λύσσα. Τότε όμως δεν κρατήθηκα. Πυροβόλησα και φόνευσα εσένα και τον άλλον. Όλοι όσοι βρίσκονταν στην αίθουσα όρμησαν επάνω μου. Τότε εγώ έστρεψα το περίστροφο στο στόμα μου και αυτοκτόνησα."

Η πραγματοποίηση του ονείρου.

Όταν σιώπησε του είπα ότι το όνειρο ήταν αστείο.

Η κυρία Γουίλλιαμσον την ειδοποίησε ότι ήλθε και ο Τίμονς για να την συνοδέψει.

Χόρεψαν μαζί ένα πεταχτό βαλς και έπειτα από αυτό και οι δύο κάθισαν κοντά σε ένα παράθυρο συνομιλώντας. Ήταν και άλλοι νέοι μαζί τους. Αλλά ξαφνικά η πόρτα άνοιξε και μπήκε μέσα ο Εδουάρδος Στρίκλαν.

Ήταν πολύ ωχρός. Τα χέρια του έτρεμαν.

-"Γνωρίζεις τι σου είπα. Να,.." είπε ο Στρίκλαν ψυχρά. "Να πάρε αυτό το ρεβόλβερ για να μη γίνει δυστύχημα."

-"Πάρε το πίσω είπε και να είσαι ευγενής."

Αλλ’ ο Στρίκλαν τότε έστρεψε το ρεβόλβερ και πυροβόλησε την ερωμένη του. Η σφαίρα σφηνώθηκε στο μέτωπό της. Η κόρη έπεσε αμέσως νεκρή. Μετά από αυτά το περίστροφο στράφηκε κατά του Τίμονς και η σφαίρα τον πλήγωσε στο λαιμό. Έπειτα ο Εδουάρδος θυμήθηκε τον εαυτόν του. Έβαλε το ρεβόλβερ στο στόμα, πυροβόλησε και έμεινε άπνους.

Εκεί μέσα η πρότερη καλή συντροφιά μεταβλήθηκε δια μιας. Έκλαιγαν όλοι τους δυστυχισμένους νέους, οι οποίοι χάθηκαν. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα του ενυπνίου. 



Εφ. Ακρόπολις 14/2/1909.       

Προσαρμογή κειμένου Α.Χ. 

                                                              ***

Τι είναι  "αυθυποβολή",  σύμφωνα με την επιστήμη της Ψυχολογίας; 

"Αυθυποβολή είναι η διαδικασία κατά την οποία το άτομο επηρεάζει συνειδητά τον εαυτό του με σκέψεις που το ίδιο επιλέγει ως προς κάποιον τομέα ή κάποια περίσταση. Με προϋπόθεση ότι οι σκέψεις επηρεάζουν καθοριστικά τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά μας, και αξιολογώντας την αυθυποβολή ως μέθοδο ελέγχου και παρέμβασης στις σκέψεις, τότε εύλογα μπορεί να εξαχθεί ως συμπέρασμα ότι η αυθυποβολή μπορεί να καταστείλει περιπτώσεις φαύλων κύκλων, εφόσον επηρεάζει άμεσα την πνευματική και ψυχική μας κατάσταση." (Απόσπασμα από το άρθρο: "Φαύλος κύκλος και η δύναμη της αυθυποβολής." , της Σοφίας Κακιά)

Η αυθυποβολή με κατάλληλους διανοητικούς χειρισμούς μπορεί να επιδράσει θετικά στη ζωή του ανθρώπου και όχι, καταστροφικά, όπως συνέβη στην παραπάνω ιστορία. 

Ολόκληρο το άρθρο, εδώ



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ

Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές, El Greco

Ο Κόσμος  της Ζωγραφικής σε συνδυασμό με το θρησκευτικό συναίσθημα του Κόσμου των Ανθρώπων δημιουργεί αθάνατα έργα τέχνης, όπως ο πίνακας ζωγραφικής, Cristo Crucificado con dos donantes( Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές) ένας από τους  πίνακες του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (El Greco) που χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Ο πίνακας δημιουργήθηκε γύρω στο 1590 και σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Τον πίνακα παρήγγειλε το ένα από τα δύο πρόσωπα που βρίσκονται δεξιά και αριστερά από τον Σταυρό, με το σκοπό να τοποθετηθεί σε ένα μοναστήρι στο Τολέδο. Ο πίνακας χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Το πρώτο πρωτότυπο χαρακτηριστικό του έργου είναι οι δύο δωρητές, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι εκεί που παραδοσιακά έπρεπε να βρίσκονται η Μητέρα του Χριστού Μαρία και ο Απόστολος Ιωάννης. Άλλα χαρακτηριστικά είναι η χρήση ψυχρών χρωμάτων,  οι επιμήκεις μορφές, η απουσία του τοπίου, το οποίο αντικαθίσταται από σύννεφα σε κίνηση, που φέρνουν στο νου το σκ

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να

Σπήλαιο της Τσακαλόπετρας: ένα ισχυρό γεωμαγνητικό πεδίο στον Όλυμπο

Ο Κόσμος των γεωμαγνητικών δυνάμεων: Σπήλαιο Τσακαλόπετρας: Οι «Πόρτες Ολύμπου» και το ενδιαφέρον της NASA Η περιοχή Πόρτες του Ολύμπου, αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα γεωμαγνητικά μέρη της Ελλάδας. Σε αυτήν την περιοχή υπάρχουν οι μαρτυρίες για φώτα στον ουρανό, για ηλεκτρομαγνητικά πεδία αλλά κυρίως και για εξαφανίσεις κατοίκων της περιοχής. Συγκεκριμένα ένας κάτοικος αφού είχε εξαφανιστεί για 3 μέρες, όταν επέστρεψε περιέγραφε περίεργα πράγματα. Μέχρι και ότι αντίκρισε υπόγειες πόλεις. Στην συγκεκριμένη περιοχή, υπάρχει μια πάρα πολύ σημαντική σπηλιά. Η σπηλιά της Τσακαλόπετρας. Το συγκεκριμένο σπήλαιο έχει μια ιστορία 600 ετών, από την εποχή της τουρκοκρατίας, όταν κάτοικοι του χωριού την χρησιμοποιούσαν σαν κρησφύγετο από τους Τούρκους αλλά και από τους Γερμανούς στην συνέχεια. Το συγκεκριμένο σπήλαιο, αποτέλεσε και σημείο συγκεντρώσεων της Φιλικής Εταιρείας. Επίσης λέγεται ότι το ισχυρό γεωμαγνητικό και ηλεκτρικό πεδίο, με το οποίο είναι φορτισμένη η συγκεκριμένη σπηλιά της Τσ

Enuma Elish: Το βαβυλωνιακό Ποίημα της Δημιουργίας

Ο βαβυλωνιακός κόσμος μας διηγείται τη δική του εκδοχή για την Δημιουργία του Κόσμου, στο Enuma Elish (Ενούμα Έλις), το  Ποίημα της Δημιουργίας. Περιγραφή του Enuma Elish Γνωστό, επίσης, ως Ποίημα της Δημιουργίας , το Enuma Elish , είναι μια ποιητική σύνθεση βαβυλωνιακής προέλευσης, αποτελούμενη από επτά πινακίδες σφηνοειδούς γραφής, από, περίπου, εκατόν δεκαπέντε έως εκατόν εβδομήντα σειρές, που  χρονολογούνται από τον 18ο ή 17ο αιώνα π.Χ. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, αυτό το έργο, που προέρχεται από την Βαβυλώνα, βρέθηκε ανάμεσα στα ερείπια της βιβλιοθήκης του Ασσουρμπανιπάλ, που βρισκόταν στην αρχαία πόλη Νινευή. Οι ειδικοί λένε ότι είναι μια μυθολογική ιστορία που προτίθεται να διηγηθεί τη δημιουργία του γνωστού κόσμου. Η θεματολογία του Enuma Elish Η πλοκή αυτού του μύθου, αρχίζει να εξελίσσεται χρονικά σε μία εποχή πριν από τη δημιουργία της ανθρωπότητας, που περιγράφεται ως η στιγμή που ο ουρανός και η γη δεν είχαν ακόμα ένα όνομα. Σύμφωνα

Η παράξενη περίπτωση των Gillian &Jennifer Pollock: τα Δίδυμα κορίτσια που πεθαίνουν και ξαναγεννιούνται από την ίδια μητέρα

Ο Κόσμος των ιστοριών μετενσάρκωσης, μας διηγείται την παράξενη ιστορία της οικογένειας Pollock. Αλήθεια ή ευσεβής πόθος των γονέων; O John και η Florence Pollock ζούσαν στο Hexham της Αγγλίας και μετά τον γάμο τους έφεραν στον κόσμο δυο κόρες, τις Jacqueline και την Joanna. Στις 5 Μαΐου του 1957 η εξάχρονη Jacqueline, η εντεκάχρονη Joanna και ο φίλος τους Anthony Layden συναντήθηκαν για να πάνε στην εκκλησία. Στον δρόμο προς την εκκλησία ένας οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να παρασύρει τα τρία παιδιά και να χάσουν τη ζωή τους ακαριαία. Οι δύο γονείς συντετριμμένοι απο τον χαμό των κοριτσιών τους ζούσαν με την ελπίδα της γέννησης ενός άλλου παιδιού. Ένα χρόνο αργότερα η Florence έμεινε έγκυος. Αν και ο ιατρός τους διαβεβαίωνε πως θα έφερναν στον κόσμο ένα μωρό ο John διαφωνούσε μαζί του και υποστήριζε πως η γυναίκα του κυοφορούσε δίδυμα πιστεύοντας πως θα ερχόταν στον κόσμο μετενσαρκωμένες οι δυο χαμένες του κόρες. Στις 4 Οκτωβρίου του 1958 ο John επαληθεύ

Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά Οι αδελφές της Σταχτοπούτας, που συχνά αναφέρονται σαν οι Άσχημες Αδελφές, δεν είναι πάντα εξωτερικά άσχημες. Σε μερικές παραλλαγές είναι πολύ όμορφες εξωτερικά αλλά φανερώνουν μιαν εσωτερική και πνευματική ασχήμια. Στη γερμανική παραλλαγή έχουν "όμορφο πρόσωπο αλλά κακή καρδιά" και αντιπροσωπεύουν τις δυνάμεις του κακού που βρίσκονται στην αγένεια, την απληστία, τη ζήλεια και τη ματαιοδοξία. Η μητριά αντιπροσωπεύει τη σκοτεινή και καταστροφική όψη της γυναικείας φύσης, που σε άλλα παραμύθια τη βλέπουμε στην κακιά μάγισσα. Οι μητριές, όπως αυτές της Σταχτοπούτας και της Χιονάτης, συμβολίζουν ακόμη τον Χαμένο Παράδεισο και τη σκληρή πραγματικότητα ενός κόσμου, στον οποίο το άτομο αντιμετωπίζει αυτή τη σκοτεινή πλευρά της Μεγάλης Μητέρας. Σε μερικές παραλλαγές, η νεκρή μητέρα της Σταχτοπούτας παίζει έναν σημαντικό ρόλο. Εμφανίζεται στην κόρη της δίνοντάς της μαγικά ξόρκια, ή εμφανίζετα

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε

Σταχτοπούτα: το Τζάκι και ο συμβολισμός του

Στον Κόσμο των παραμυθιών οι ήρωες και οι ηρωίδες παλεύουν για να ανακαλύψουν την πραγματική τους δύναμη και τον εσωτερικό τους κόσμο για να φθάσουν, έτσι, στην ωριμότητα. Κάθε παραμύθι έχει τους δικούς του αρχετυπικούς συμβολισμούς. Η Σταχτοπούτα είναι ένα παραμύθι παγκοσμίως γνωστό. Η Jean C. Cooper, στο βιβλίο της:   Fairy Tales. Allegories of the Inner Life ( Ο Θαυμαστός Κόσμος των Παραμυθιών. Αλληγορίες της Εσωτερικής Ζωής. Πορεία προς την Ωριμότητα ,μετφρ. Θύμης Μαλαμόπουλος, Εκδ. Θυμάρι, Αθήνα,1983) αναλύει, μεταξύ άλλων, και τον αρχετυπικό συμβολισμό του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, αρχής γενομένης από το "τζάκι": Η Σταχτοπούτα "Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας άντρας που παντρεύτηκε δύο φορές. Από την πρώτη γυναίκα του απόκτησε μια κόρη. Η Έλλα πήρε από την μητέρα της και ήταν γλυκειά κι ευγενική..." Έτσι αρχίζει ο Έντμοντ Ντουλάκ τη γαλλική διασκευή του πιο γνωστού παραμυθιού στον κόσμο. Τον περασμένο αιώνα(19ο), η Marian Roalfe Cox (1860–1916)

Λύκιοι: ο αρχαίος μυστηριώδης λαός της Μικράς Ασίας

Ο Κόσμος της αρχαιότητας δίνει σημαντικό παρόν στην περιοχή της  Μικράς Ασίας  στη  Λυκία, όπου έζησε και αναπτύχθηκε ο αινιγματικός λαός των Λυκίων Οι Λύκιοι παραμένουν ένας από τους πιο αινιγματικούς λαούς της αρχαιότητας, επειδή δεν υπάρχουν πολλά διασωθέντα γραπτά μνημεία του πολιτισμού τους. Από τα λίγα όμως που υπάρχουν συμπεραίνουμε ότι πρόκειται για έναν ιδιαίτερο πολιτισμό. Υπάρχουν πάνω από 20 περιοχές με τάφους ξεχωριστής αρχιτεκτονικής λαξευμένους σε βράχους. Η Λυκία βρισκόταν στα νότια της σημερινής Μικράς Ασίας, περίπου στην επαρχία της Ατάλλειας. Ονομάστηκαν Λύκιοι από τον θεό τους τον Λύκιο Απόλλωνα. Η λέξη λύκιος προέρχεται από το λήμμα λύκη που σημαίνει φως. Άρα λύκιος είναι αυτός που φέρνει το φως, που αφυπνίζει. Ο πολιτισμός των Λυκίων καταγράφεται από τους αρχαίους Αιγύπτιους και τους Χεταίους (αρχαίος ιστορικός λαός). Τον 6ο αιώνα απορροφήθηκαν από τον οίκο των Αχαιμενιδών που υπήρξε η σπουδαιότερη Περσική Δυναστεία. Τάφοι στη Μύρα

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες