Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Σταχτοπούτα: το γυάλινο γοβάκι





Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: το γυάλινο γοβάκι.

Υπάρχουν αρκετές διαφωνίες γύρω από το γυάλινο γοβάκι. Εμφανίζεται στην ιστορία του Περρώ, που λέγεται ότι συγχέει τις γαλλικές ομόηχες λέξεις verre(γυαλί) και  vair(γούνα). Ο Γ.Ρ.Σ. Ράλστον γράφει: " Η χρήση των λέξεων verre, pantoufles de verre (γυαλί, γυάλινα γοβάκια) από τον Περρώ οφείλεται σε δύο λόγους. Μερικοί κριτικοί πιστεύουν ότι το υλικό είναι tissue en verre (αραχνοΰφαντο ύφασμα) που ήταν της μόδας την εποχή του Περρώ.

Αλλά η πιο γενικά αποδεκτή θεωρία είναι ότι το υλικό ήταν ένα είδος γούνας που λεγόταν menu-vair (μικρή γούνα), μια λέξη που τώρα έχει εκλείψει στη Γαλλία, αλλά υπάρχει στο Χεραλντρύ και στην Αγγλία σαν το όνομα ενός τρωκτικού [πιθανώς εννοεί το miniver(ερμίνα)]. Πιθανώς, ένας αφηγητής ή αντιγραφέας που δεν ήξερε τη σημασία του vair (γούνας), να την αντικατέστησε με την πιο γνωστή λέξη verre (γυαλί).

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις γυάλινων παπουτσιών από την Αγγλία, Σκωτία, Ιρλανδία, Καταλανία και Χιλή. Δανικές και βενετικές παραλλαγές έχουν διαμαντένια παπούτσια. Στη Βαλτική οι  νάνοι φοράνε μόνο γυάλινα παπούτσια όταν χορεύουν. Η είσοδος στην υπόγεια πόλη τους γινόταν μόνο πατώντας πάνω σ' ένα γυάλινο σημείο του λόφου, ενώ το υπόγειο παλάτι τους ήταν ολόκληρο φτιαγμένο από γυαλί.

Μια ιρλανδική ιστορία αναφέρει έναν ήρωα που έσωσε την πριγκίπισσα από ένα θαλάσσιο φίδι, που κάθε χρόνο έτρωγε και μία από τις κόρες του βασιλιά. Ο ήρωας φοράει παπούτσια από μπλε γυαλί, ένα από τα οποία πέφτει στα χέρια της πριγκίπισσας καθώς εκείνος απομακρύνεται. Δεν ταιριάζει  σε κανέναν άλλο και έτσι ο ήρωας και η πριγκίπισσα παντρεύονται.

Ο Αντρέ Λεφέβρ, σε μια μελέτη του για τον Περρώ, υποστηρίζει ότι το γυάλινο γοβάκι ταιριάζει με τη μυθολογία του φωτός, όπως και τα γοβάκια τα φτιαγμένα από χρυσό, διαμάντι ή μετάξι, που συναντάμε σε άλλες παραλλαγές.

Το γυαλί, ή ακόμα πιο παλιά το κρύσταλλο, παίζει σημαντικό ρόλο στο παραμύθι, και υπάρχουν πολλά παραδείγματα γυάλινων βουνών, γυαλιστερών πεδιάδων, λιμνών,δέντρων,πόλεων, παλατιών, βαρκών, παπουτσιών και,φυσικά, το πασίγνωστο γυάλινο φέρετρο της Χιονάτης, καθώς και η ιστορία των Γκριμμ Το Γυάλινο Φέρετρο.

Ο τόπος κατοικίας των κελτικών θεών είναι το Γυάλινο Οχυρό. Σε μερικές παραλλαγές οι τοίχοι του κάστρου Γκρέηλ είναι φτιαγμένοι από κρύσταλλο, και πιστεύεται ότι ο Μέπλιν εξαφανίστηκε στη θάλασσα, μέσα στο γυάλινο σπίτι του, όπου ζει ακόμα. Στους σλαβικούς και σκανδιναβικούς μύθους οι νεκροί ανέβαιναν στον ουρανό πάνω σ' ένα γυάλινο βουνό, ενώ στην αρχαιότητα πιστευόταν ότι πρέπει να σκαρφαλώσουν πάνω σ΄ένα γυάλινο ή σιδερένιο βουνό για να μπορέσουν να φτάσουν στον άλλο κόσμο. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, ο ουρανός ήταν φτιαγμένος από κρύσταλλα.

Τα γυάλινα βουνά εμφανίζονται όμως και σε πολλές ιστορίες σαν επικίνδυνα. Σε μιαν αυστριακή ιστορία συναντάμε έναν ήρωα που, έχοντας να σκαρφαλώσει ένα γυάλινο βουνό, συναντά μιαν αρκούδα, επιτρέποντάς του έτσι να χώσει τα νύχια του μέσα στο βουνό. Οι  ιρλανδικοί μύθοι, θρύλοι και ιστορίες είναι γεμάτοι από γυάλινους συμβολισμούς, και ο Βασιλιάς του Έριν, κάθεται πάνω σ'ένα κρυστάλλινο θρόνο στον άλλο κόσμο.

Στους θρύλους συναντάμε επίσης μια γυάλινη γέφυρα που ρίχνει όποιον προσπαθεί να την περάσει. Σε μιαν ιστορία ο ήρωας πρέπει να σκαρφαλώσει ένα γυάλινο δέντρο 300 μέτρα ψηλό. Ο Κόνλα, γιος του Κονν, βασιλιά της Ιρλανδίας, "απήχθη" από νύμφες μέσα σε μια γυάλινη βάρκα.

Στις γερμανικές ιστορίες, βλέπουμε κάστρα φτιαγμένα από γυαλί. Στους κινέζικους θρύλους, υπάρχει ένα κρυστάλλινο παλάτι κάτω από τη θάλασσα,ενώ η Νύμφη της Σελήνης ζει επίσης μέσα σ' ένα κρυστάλλινο παλάτι. Σε ιστορίες της Ωκεανίας αναφέρονται κρυστάλλινες κολώνες.

Το κρύσταλλο έχει μαγικές δυνάμεις και τις ίδιες δυνατότητες που έχει και το γυαλί. Στην Αλχημεία το γυαλί, όπως το κρύσταλλο, αποτελεί σύμβολο πνευματικής τελειότητας. Το κρύσταλλο και το γυαλί έχουν λάμψη, διαύγεια και καθαρότητα. Οι μονωτικές τους δυνάμεις τα κάνουν να σταθεροποιούν την αλλαγή από μια κατάσταση σε μιαν άλλη.

Το γοβάκι ή παπούτσι έχει ένα διπλό συμβολισμό. Αντιπροσωπεύει συγχρόνως την ελευθερία και την υποταγή. Οι σκλάβοι ήταν ξυπόλητοι, άρα τα παπούτσια αντιπροσωπεύουν την ελευθερία. Τα μικρά παιδιά έτρεχαν ξυπόλητα μέχρι να ενηλικιωθούν, και η ελευθερία από την κυριαρχία των γονιών συμβολιζόταν με τα παπούτσια (σε μερικές ινδιάνικες φυλές τα παπούτσια πρωτοεμφανίζονται στην τελετή ενηλικίωσης).Αλλά το παπούτσι είναι σύμβολο ελέγχου, αφού η κατοχή του συνεπάγεται εξουσία πάνω στον κάτοχό του: το παπούτσι της νύφης την θέτει υπό την κυριαρχία του γαμπρού.

Έτσι, απ' τη στιγμή που ο πρίγκηπας βρήκε το παπούτσι, ήταν αναπόφευκτο ότι θα έβρισκε και τη Σταχτοπούτα και ότι θα την ανέβαζε από το χαμηλό κοινωνικό επίπεδό της σε ένα υψηλότερο. Το παπούτσι ακόμα δείχνει και το κοινωνικό επίπεδο του ατόμου (π.χ. τσόκαρα, μπότες, βελούδινα γοβάκια) και παίρνοντας τα παπούτσια του άλλου μπορεί κανείς να πάρει και τη θέση του.

Σε μια θιβετιανή ιστορία ο βασιλιάς έχει πέντε γιους, αλλά πιστεύει ότι μόνο ο μικρότερος είναι άξιος να τον διαδεχθεί. Επειδή δεν θέλει να απογοητεύσει τους άλλους, αποφασίζει ότι μετά τον θάνατό του, ο διάδοχος του θα ήταν αυτός που, μεταξύ άλλων δοκιμασιών, θα μπορούσε να φορέσει τα στολισμένα με κοσμήματα παπούτσια του. Μόνο ο μικρότερος τα κατάφερε.

Τα παπούτσια φοριούνται επίσης για να μην ακουμπούν στη γη τα πόδια ιερών προσώπων. Το να βγάζει κανείς τα παπούτσια του πριν μπει μέσα σ' έναν ιερό χώρο σημαίνει ότι αφήνει τον γήινο κόσμο πίσω του. Σε μερικές περιπτώσεις το παπούτσι είναι σύμβολο αποδοχής ή απόρριψης.  Αν επιστρέψει κάποιος παπούτσια στον κάτοχό τους σημαίνει ότι τον αποκρούει, αν τα πετάξει σημαίνει εξορία. Επίσης είχαν μεγάλη σημασία σε τελετές και σαν σύμβολα ιδιοκτησίας. (...)

Μια νύφη που της δίνεται ένα παπούτσι στο κατώφλι του καινούργιου της σπιτιού, αποκτά δικαιώματα πάνω στο σπίτι, το τζάκι και τον σύζυγό. Ο Ιακώβ Γκριμμ γράφει (...) ότι παλαιότερα, στους γάμους από προξενειό, ο πρίγκιπας έστελνε ένα παπούτσι στη μέλλουσα γυναίκα του,  προφανώς σαν φόρο τιμής. Γράφει επίσης, ότι η δοκιμασία του παπουτσιού σαν τρόπος επιλογής νύφης προέρχεται από ένα αρχαίο γερμανικό έθιμο, και υποστηρίζει ότι είναι σημάδι γυναικείας κυριαρχίας. Στη Γαλλία αυτό επιβεβαιώνεται με την παροιμιώδη φράση: "Βρίσκεται κάτω από το παπούτσι της γυναίκας του".

Οι νεότερες παραλλαγές της ιστορίας, όπου ο πρίγκιπας κάθεται απλά στο παλάτι του, στέλνοντας τους υπηρέτες του να βρουν την ηρωίδα, μειώνουν τη σημασία της ιστορίας. Στη γερμανική παραλλαγή, καθώς και στις περισσότερες, ο Πρίγκιπας ψάχνει μόνος του. Ξαναβρίσκει τη Σταχτοπούτα, που εμφανίζεται μπροστά του για μια άλλη φορά με τα Φορέματα της Δόξας. Παντρεύονται και ζουν ευτυχισμένοι για πάντα, πράγμα που στη λαϊκή γλώσσα σημαίνει ότι πέτυχαν την Ένωση, το Ανδρόγυνο, και ότι ο Παράδεισος ξανακερδήθηκε.

Δείτε επίσης:
Σταχτοπούτα: το Τζάκι και ο συμβολισμός του
Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά
Το Μαγικό Δέντρο και οι Βοηθοί της Σταχτοπούτας
Τα Καθήκοντα της Σταχτοπούτας

Απόσπασμα από το βιβλίο της Jean C. Cooper, Ο Θαυμαστός Κόσμος των Παραμυθιών. Αλληγορίες της Εσωτερικής Ζωής. Πορεία προς την Ωριμότητα,μετφρ. Θύμης Μαλαμόπουλος, Εκδ. Θυμάρι, Αθήνα,1983

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ...

Εδιμβούργο: Η σκοτεινή πλευρά της παραμυθένιας πόλης

Ο κόσμος των πνευμάτων και του υπερφυσικού έχει απλώσει το πέπλο του πάνω από την Σκωτία εδώ και αιώνες. Οι περισσότεροι έχουν συνδέσει την περιοχή με την Λίμνη του Λόχ Νες και τις ιστορίες για το τέρας που μερικοί υποστηρίζουν πως κρύβεται μέσα στα σκοτεινά νερά της. Ωστόσο, οι περισσότερες πόλεις και χωριά έχουν κάποια ιστορία φαντασμάτων, που έχει περάσει από γενιά σε γενιά, να διηγηθούν. Η παραμυθένια πρωτεύουσα της Σκωτίας, το Εδιμβούργο, δεν αποτελεί εξαίρεση καθώς θεωρείται μια από τις πιο στοιχειωμένες πόλεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πίσω από την παραμυθένια ομορφιά τα αρχαία, τα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης κρύβουν τρομακτικούς μύθους και ιστορίες φαντασμάτων. Η πλούσια ιστορία της πόλης και οι αναφορές περί παράξενης και υπερφυσικής δραστηριότητας έχουν προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον για τους κυνηγούς φαντασμάτων και τους ατρόμητους λάτρεις μεταφυσικών φαινομένων από όλο τον κόσμο. Μάλιστα, αν κάποιος κάνει μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο πριν επισκεφτεί τη σκωτσέ...

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να ...

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε...

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Ο Δίας και οι κεραυνοί του

Ο Κόσμος της μυθολογίας μας κάνει λόγο για τα όπλα του Δία: τον κεραυνό τη βροντή και την αστραπή: Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, οι Κύκλωπες, που ήταν φυλακισμένοι στα Τάρταρα, χάρισαν στον Δία τον κεραυνό, την βροντή και την αστραπή. Ο Δίας τους ελευθέρωσε και με τη βοήθειά τους νίκησε στην Τιτανομαχία τον Κρόνο και τους Τιτάνες και έτσι κατέλαβε την εξουσία. Κατασκευαστής των κεραυνών ήταν ο Ήφαιστος. Με τους κεραυνούς  τιμωρούσε θεούς και ανθρώπους. Πολλές φορές, όμως, ο Δίας χρησιμοποιούσε τους κεραυνούς όχι μόνο για να τιμωρήσει, αλλά και για να δώσει λύσεις.

Η γυναίκα που "έσπασε"μια ανδροκρατούμενη τέχνη στην αρχαιότητα

Ο Κόσμος της κεραμικής πλασμένος μέσα από τα χέρια μιας γυναίκας στην αρχαία Κρήτη: Η κεραμική στην αρχαία Ελλάδα ήταν ένα επάγγελμα ανδροκρατούμενο, αλλά περίπου πριν από 3.000 μια γυναίκα από την Κρήτη έσπασε τον περιορισμό αυτό και έγινε η μόνη γνωστή γυναικεία μάστορας κεραμικής στην αρχαιότητα. Τα ευρήματα, βασισμένα σε εμπεριστατωμένη βιοχημική ανάλυση των οστών της, ρίχνουν φως στους ρόλους που έπαιζαν οι γυναίκες τουλάχιστον σε ορισμένα μέρη του κλασικού κόσμου. Η αρχιτεχνίτισσα αγγειοπλάστρια, που έζησε μέχρι τα 45-50 χρόνια, θάφτηκε στην Ελευθέρνα, στην πλαγιά του όρους Ίδη, τον θρυλικό γενέθλιο τόπο του Δία. Η περίτεχνη κεραμική σε πλησιέστερους τάφους υποδεικνύει ότι έζησε μεταξύ 900 και 650 π.Χ., μετά την πτώση του μινωικού και μυκηναϊκού πολιτισμού. Σε μια προσεκτική εξέταση των οστών της, οι αρχαιολόγοι παρατήρησαν ορισμένες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες: σε σύγκριση με άλλες γυναίκες στον ταφικό χώρο της Ορθής Πέτρας, ήταν ασυνήθιστα μυώδης, ειδικά στη δεξιά μεριά ...

Ιστορίες φαντασμάτων που στοιχειώνουν το Banff Springs Hotel στον Καναδά

Ο Κόσμος των θρύλων μας διηγείται ιστορίες φαντασμάτων που στοιχειώνουν το  Banff Springs Hotel στον Καναδά: Το φάντασμα της νύφης Από όλες τις ιστορίες φαντασμάτων που σχετίζονται με το Banff Springs Hotel, ίσως η πιο γνωστή είναι η ιστορία της νύφης- φάντασμα. Σύμφωνα με το μύθο, ένα νεαρό ζευγάρι παντρεύτηκε στο Banff στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Το γαμήλιο τραπέζι διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο Banff Springs, όπου το ζευγάρι είχε νοικιάσει νυφική ​​σουίτα. Πριν από την έναρξη του συμποσίου, η νύφη ανέβηκε τη μαρμάρινη σκάλα για να συναντήσει τον σύζυγό της, ο οποίος την περίμενε στην κορυφή, για να την οδηγήσει στην αίθουσα του χορού. Καθώς ανέβαινε, το νυφικό της μπλέχτηκε σε ένα από τα κεριά που διακοσμούσαν την σκάλα και πήρε φωτιά. Ακολούθησε πανικός και η νύφη στην προσπάθειά της να απαλλαγεί από το νυφικό φόρεμα έπεσε από την σκάλα και σκοτώθηκε. Λέγεται ότι, από τότε, το φάντασμα της έχει στοιχειώσει το ξενοδοχείο. Με τα χρόνια, διάφοροι ...

Μ. Αλέξανδρος: Μετά τη Μάχη του Γρανικού Ποταμού

Ο Αρχαίος Κόσμος φιλοτεχνεί ένδοξες στιγμές της Ελληνικής Ιστορίας: Ο Αλέξανδρος έφιππος ενώ διαπερνά με το δόρυ τον αντίπαλό του. Ο Αλέξανδρος, μετά τη νίκη του επί των Περσών στη Μάχη του Γρανικού Ποταμού, 334 π. Χ. έθαψε με τιμές τους πεσόντες. Στους 25 συμμάχους μάλιστα  που έπεσαν στη μάχη επιφύλαξε ιδιαίτερες τιμές. Παράγγειλε στον μεγάλο γλύπτη Λύσιππο να φιλοτεχνήσει 25 χάλκινους έφιππους ανδριάντες μαζί με τον δικό του και τους έστησε στην ιερή πόλη των Μακεδόνων, το Δίον. Έθαψε, επίσης τόσο τους Πέρσες αξιωματούχους, όσο και τους Έλληνες μισθοφόρους, που πολέμησαν στο πλευρό των Περσών. Όσους από αυτούς έπιασε ως  αιχμαλώτους τους έστειλε σιδηροδέσμιους στη Μακεδονία σε καταναγκαστικά έργα, γιατί, ενώ ήταν Έλληνες, παραβίασαν τις κοινές αποφάσεις των Ελλήνων και πολέμησαν στο πλευρό των βαρβάρων. Στην εικόνα: χάλκινο αγαλμάτιο του Αλεξάνδρου, αντίγραφο του ανδριάντα του Λυσίππου, όπου παριστάνεται ο Αλέξανδρος έφιππος ενώ διαπερνά με το δόρυ τον αντίπ...

Δεν υπάρχει η σύμπτωση, υπάρχει η συγχρονικότητα

Ο Κόσμος της συγχρονικότητας, των φαινομενικά τυχαίων γεγονότων που πολλές φορές δίνουν απάντηση σε ερωτήματα που μας απασχολούν ή δίνουν λύση σε περίπλοκες καταστάσεις Σε όλους μας έχει συμβεί σε κάποια φορά μία σύμπτωση που φαινόταν τόσο απίθανη, και η οποία καταλήγει να φαίνεται μαγική, σαν να υπήρχαν συνδέσεις ανάμεσα σε γεγονότα, σε ανθρώπους  ή σε πληροφορίες μέσα από  αόρατα νήματα  που μπορούμε να δούμε μόνο για λίγο, στιγμιαία. Σίγουρα κάποια φορά σας έχει συμβεί ένα βιβλίο ή μια διαφήμιση να σας έχει δώσει την απάντηση στο ερώτημα που συνεχώς σας απασχολούσε, ή να  είναι  να πάρεις κάποιο πρόσωπο τηλέφωνο και εκείνη την ίδια στιγμή, είναι εκείνος που σε καλεί, να έχεις μια απρόσμενη συνάντηση σε ένα απροσδόκητο μέρος ή να έχεις συναντήσει το πρόσωπο που ακριβώς  χρειαζόσουν,  εμφανιζόμενο από το πουθενά. Αυτό δεν είναι σύμπτωση, αλλά συγχρονικότητα, μία από τις πιο αινιγματικές και εκπληκτικές πτυχές αυτού του σύμ...

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες