Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Η Αθήνα στα χρόνια της χολέρας


Ο Κόσμος της Αθήνας του 1854 και η επιδημία χολέρας:
Ο Στούρε Λιννέρ στο βιβλίο του : Μια Σουηδέζα στην Αθήνα του 19ου αιώνα, αναφέρεται και στο χρονικό διάστημα πριν την άφιξη της Φρεντρίκας Μπρέμερ στην Αθήνα, όταν η επιδημία χολέρας είχε απλώσει τα θανατηφόρα πέπλα της πάνω από την πόλη. Λέει, σχετικά:

Μερικά χρόνια πριν από εκείνη την περίοδο, τα αγγλικά και τα γαλλικά στρατεύματα που κατέλαβαν τον Πειραιά, έφεραν μαζί τους και τη χολέρα(Μάιος 1854). Οι κάτοικοι της πόλης έμειναν ανυπεράσπιστοι μπροστά στο διπλό κακό που τους βρήκε με τον ερχομό του κατακτητή.

Η χολέρα αφάνιζε τους ανθρώπους στο πέρασμά της. Εμβόλια δεν υπήρχαν τότε. (Στη Στοκχόλμη την ίδια περίπου εποχή οι μανάδες προσπαθούσαν να προστατέψουν τα παιδιά τους από την επιδημία, κρεμώντας τους γύρω από το λαιμό πάνινα σακκουλάκια με θειάφι, σκόρδο, φυλαχτά και παράξενα άλλα γιατροσόφια που τους έδιναν οι κομπογιαννίτες).

Όταν η επιδημία έφτασε στο χειρότερό της σημείο, πέθαιναν στην Αθήνα διακόσια πενήντα άτομα την ημέρα. Αν υπολογίσει κανείς, ότι ο πληθυσμός τότε δεν ήταν παρά τριάντα χιλιάδες, καταλαβαίνει το μέγεθος της καταστροφής. Συνολικά έχασαν τη ζωή τους δέκα τοις εκατό του πληθυσμού.

Εν τω μεταξύ, την εποχή που ήταν στην Αθήνα η Φρεντρίκα, ο πληθυσμός είχε ήδη ανέλθει στις πενήντα χιλιάδες κι αυτό ήταν σαν να ‘παιρνε νέα ανάσα η πόλη. Έδινε καινούργια ελπίδα. Η Φρεντρίκα μένει μ’ ευχαρίστηση ως αργά τα απογεύματα στην Ακρόπολη.

Κάτω, στην κοιλάδα στα πόδια του βράχου, ακούει τις χαρούμενες φωνές και τα τραγούδια των βοσκών και των μεροκαματιάρηδων , τα κουδουνίσματα των κοπαδιών, τους ήχους από τις ρόδες των αμαξιών, τις καμπάνες των εκκλησιών και τις σάλπιγγες των στρατοπέδων. Όλα αυτά έδιναν μια εικόνα “ενός ανείπωτα χαρούμενου κελαρύσματος ζωής” στην πόλη.


Απόσπασμα από το βιβλίο του Στούρε Λιννέρ: Μια Σουηδέζα στην Αθήνα του 19ου αιώνα, Εκδ. Παρασκήνιο, σ. σ. 86-85

Η φωτογραφία είναι από το pireorama.blogspot.gr


Σχόλια

  1. Καταπληκτικη ιστοσελιδα.Εχω μεινει αφωνη,διαβαζεις πραγματα που δεν τα γνωριζεις,οσο κ αν μελετας την ιστορια της Ελλαδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ...

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε...

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να ...

Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές, El Greco

Ο Κόσμος  της Ζωγραφικής σε συνδυασμό με το θρησκευτικό συναίσθημα του Κόσμου των Ανθρώπων δημιουργεί αθάνατα έργα τέχνης, όπως ο πίνακας ζωγραφικής, Cristo Crucificado con dos donantes( Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές) ένας από τους  πίνακες του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (El Greco) που χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Ο πίνακας δημιουργήθηκε γύρω στο 1590 και σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Τον πίνακα παρήγγειλε το ένα από τα δύο πρόσωπα που βρίσκονται δεξιά και αριστερά από τον Σταυρό, με το σκοπό να τοποθετηθεί σε ένα μοναστήρι στο Τολέδο. Ο πίνακας χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Το πρώτο πρωτότυπο χαρακτηριστικό του έργου είναι οι δύο δωρητές, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι εκεί που παραδοσιακά έπρεπε να βρίσκονται η Μητέρα του Χριστού Μαρία και ο Απόστολος Ιωάννης. Άλλα χαρακτηριστικά είναι η χρήση ψυχρών χρωμάτων,  οι επιμήκεις μορφές, η απουσία του τοπίου, το οποίο αντικαθίσταται από σύννεφα σε κίνηση, που φέρνουν...

Σταχτοπούτα: το Τζάκι και ο συμβολισμός του

Στον Κόσμο των παραμυθιών οι ήρωες και οι ηρωίδες παλεύουν για να ανακαλύψουν την πραγματική τους δύναμη και τον εσωτερικό τους κόσμο για να φθάσουν, έτσι, στην ωριμότητα. Κάθε παραμύθι έχει τους δικούς του αρχετυπικούς συμβολισμούς. Η Σταχτοπούτα είναι ένα παραμύθι παγκοσμίως γνωστό. Η Jean C. Cooper, στο βιβλίο της:   Fairy Tales. Allegories of the Inner Life ( Ο Θαυμαστός Κόσμος των Παραμυθιών. Αλληγορίες της Εσωτερικής Ζωής. Πορεία προς την Ωριμότητα ,μετφρ. Θύμης Μαλαμόπουλος, Εκδ. Θυμάρι, Αθήνα,1983) αναλύει, μεταξύ άλλων, και τον αρχετυπικό συμβολισμό του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, αρχής γενομένης από το "τζάκι": Η Σταχτοπούτα "Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας άντρας που παντρεύτηκε δύο φορές. Από την πρώτη γυναίκα του απόκτησε μια κόρη. Η Έλλα πήρε από την μητέρα της και ήταν γλυκειά κι ευγενική..." Έτσι αρχίζει ο Έντμοντ Ντουλάκ τη γαλλική διασκευή του πιο γνωστού παραμυθιού στον κόσμο. Τον περασμένο αιώνα(19ο), η Marian Roalfe Cox (1860–1916)...

Ονειρεύτηκε πως την σκότωσε

  Ο Κόσμος των Ονείρων πολλές φορές κυριεύει με εμμονή τη ζωή κάποιων ανθρώπων. Η ονειρική πραγματικότητα εμπλέκεται στην καθημερινότητά τους δημιουργώντας τραγικές και μη αναστρέψιμες καταστάσεις. Κάτι ανάλογο συνέβη στη ζωή τριών νέων ανθρώπων: μιας γυναίκας και δύο αντρών, όταν το όνειρο του ενός νεαρού άνδρα διέλυσε με τραγικό τρόπο τις ζωές όλων... Το γεγονός  δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ακρόπολις του 1909 και συνέβη σε μία πόλη της Ιντιάνα στις ΗΠΑ . Ο αρθρογράφος, της εποχής εκείνης, κάνει λόγο για τη δύναμη της "υποβολής" εννοώντας αυτό που η επιστήμη της Ψυχολογίας, στις μέρες μας, ονομάζει "αυθυποβολή" .  Συγκεκριμένα η εφημερίδα γράφει:  ΟΝΕΙΡΕΥΘΗΚΕ ΠΩΣ ΤΗΝ ΣΚΟΤΩΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΚΟΤΩΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ! Τι Κάνει η υποβολή- Η ιστορία δύο εραστών στην Αμερική και το τραγικό τέλος των Η δεσποινίς Ίδα Γουίλλιαμσον πέθανε. Πέθανε επίσης και ο εραστής της, που είχε προ έξι μηνών, ο νέος Εδουάρδος Στρίκλαν. Ο νεότερος εραστής της, ο Έλμαν Τίμονς είναι βαριά πληγωμένος, αλλά ...

Χειρόγραφο Voynich: Ένα από τα πιο μυστηριώδη κείμενα στον κόσμο αποκρυπτογραφείται

Ο Κόσμος του Μεσαίωνα και οι θεραπευτικές πρακτικές του περιέχονται στο χειρόγραφο Voynich: Το χειρόγραφο Voynich, το οποίο περιγραφόταν ως το πιο μυστηριώδες κείμενο του κόσμου, πήρε το όνομά του από τον αμερικανο-πολωνό έμπορο παλαιών βιβλίων Wilfrid M. Voynich, ο οποίος το απέκτησε το 1912, ένα μικρό βιβλίο διαστάσεων 2,35 x 16,2 εκ., και 240 περίπου σελίδων. Σχεδόν κάθε σελίδα του χειρογράφου περιέχει επιστημονικά και βοτανικά σχέδια σε αποχρώσεις του πράσινου, του καφέ, του κίτρινου, του μπλε και του κόκκινου. Η περγαμηνή που έχει χρησιμοποιηθεί χρονολογείται το 1404-1438. Αν και ο σκοπός και το νόημα του χειρογράφου παρέμεναν άγνωστα για τους μελετητές εδώ και πολλές δεκαετίες, ο Dr. Cheshire χρειάστηκε μόλις δύο εβδομάδες για να ταυτοποιήσει τη γλώσσα και το σύστημα γραφής του κειμένου. «Βίωσα μια σειρά από στιγμές “Εύρηκα!”, ενώ αποκωδικοποιούσα τον κώδικα, οι οποίες ακολουθούνταν από μια έννοια δυσπιστίας και ενθουσιασμού, όταν συνειδητοποίησα το μέγεθος...

Εδιμβούργο: Η σκοτεινή πλευρά της παραμυθένιας πόλης

Ο κόσμος των πνευμάτων και του υπερφυσικού έχει απλώσει το πέπλο του πάνω από την Σκωτία εδώ και αιώνες. Οι περισσότεροι έχουν συνδέσει την περιοχή με την Λίμνη του Λόχ Νες και τις ιστορίες για το τέρας που μερικοί υποστηρίζουν πως κρύβεται μέσα στα σκοτεινά νερά της. Ωστόσο, οι περισσότερες πόλεις και χωριά έχουν κάποια ιστορία φαντασμάτων, που έχει περάσει από γενιά σε γενιά, να διηγηθούν. Η παραμυθένια πρωτεύουσα της Σκωτίας, το Εδιμβούργο, δεν αποτελεί εξαίρεση καθώς θεωρείται μια από τις πιο στοιχειωμένες πόλεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πίσω από την παραμυθένια ομορφιά τα αρχαία, τα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης κρύβουν τρομακτικούς μύθους και ιστορίες φαντασμάτων. Η πλούσια ιστορία της πόλης και οι αναφορές περί παράξενης και υπερφυσικής δραστηριότητας έχουν προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον για τους κυνηγούς φαντασμάτων και τους ατρόμητους λάτρεις μεταφυσικών φαινομένων από όλο τον κόσμο. Μάλιστα, αν κάποιος κάνει μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο πριν επισκεφτεί τη σκωτσέ...

Η Χαμένη Διαθήκη

  Ο Κόσμος των ονείρων, μυστήριος και απρόβλεπτος, πολλές φορές δίνει λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας των ανθρώπων. Λύσεις που φαντάζουν παράδοξες, μη  αναμενόμενες...Κάτι ανάλογο συνέβη στον άνδρα της ιστορίας, που θα δούμε παρακάτω, ο οποίος διηγείται την παράξενη ονειρική εμπειρία του. Η λύση,  στην αναζήτηση της χαμένης διαθήκης του αποβιώσαντος πατέρα του, δόθηκε, μέσω ονείρου, από τo υπερπέραν...  Η ΔΙΑΘΗΚΗ Ο Μο( ψευδώνυμο)… έζησε το 1976 μία εμπειρία ιδιαιτέρως θετική. Μου την διηγήθηκε πολλές φορές. Ακολουθούν τα λόγια του. -Ο πατέρας μου πέθανε στις 28 Σεπτεμβρίου του 1976, στη Σεβίλλη… »Εκεί κατοικούσαμε… »Είχαμε ένα παλιό σπίτι, πολύ κεντρικό… »Όταν πέθανε ο πατέρας μου έμεινε κλειστό… »Έκανε διαθήκη, αλλά δεν είχαμε ιδέα που την είχε φυλάξει. Ούτε ξέραμε σε ποιον συμβολαιογράφο την είχε κάνει… »Κα μία μέρα ήρθε π αδερφός μου και μου είπε ότι ήταν ανάγκη να βρούμε το έγγραφο της διαθήκης… … » ψάξαμε όλο το σπίτι, και για μέρε...

Οι Ναζί και το πυρηνικό τους πρόγραμμα

Ο Κόσμος της επιστήμης μας διηγείται μία ιστορία από την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, για έναν μυστηριώδη κύβο:  Ο μυστηριώδης κύβος έφτασε το καλοκαίρι του 2013. Ο φυσικός Timothy Koeth είχε συμφωνήσει να πάει σε ένα πάρκιγκ για μια απροσδιόριστη παράδοση. Μέσα σε έναν μπλε υφασμάτινο σακί, τυλιγμένο σε χάρτινες πετσέτες, βρήκε ένα μικρό κομμάτι ουρανίου. Ήταν περίπου 5 εκατοστά σε μέγεθος, με «ένα λευκό κομμάτι χαρτί τυλιγμένο γύρω του, σαν σημείωμα για λύτρα τυλιγμένο σε πέτρα», λέει ο Koeth. Στο χαρτί υπήρχε ένα μήνυμα: «Πάρθηκε από τον αντιδραστήρα που ο Χίτλερ προσπάθησε να κατασκευάσει. Δώρο του Ninninger». Ο Koeth, ως συλλέκτης πυρηνικών αναμνηστικών, ενθουσιάστηκε. «Αμέσως κατάλαβα τι ήταν αυτό το πράγμα», λέει. Κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, γερμανοί επιστήμονες είχαν προσπαθήσει να χτίσουν έναν πυρηνικό αντιδραστήρια, μέχρι που οι κύβοι ουρανίου που είχαν (περισσότεροι από 600) κατασχέθηκαν από τους Συμμάχους και μεταφέρθηκαν στις ΗΠΑ. Ο Koe...

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες