Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόρα...

Το Ευαγγέλιο των Χρησμών της Μαρίας

Ο Κόσμος της θρησκείας, ευλαβικός, προφητικός
Το Ευαγγέλιο των Χρησμών της Μαρίας της Μητέρας του Χριστού, ένα παράξενο χειρόγραφο με χρησμούς:

Το έργο που μας απασχολεί μεταφράστηκε τον Φεβρουάριο του 2015. Πρόκειται για ένα χειρόγραφο 1550 περίπου ετών αρχαιότητας (αιώνες 5ος ή 6ος μ. Χ.), με δερμάτινο κάλυμμα, μικρών διαστάσεων που χωράει στη παλάμη του χεριού: μόλις 7,5 cm μήκος και 6,8cm πλάτος. Αποτελείται από ογδόντα σελίδες περγαμηνής. Η μετάφρασή του οφείλεται στην Anne Marie Luijendijk, καθηγήτριας θρησκειών του Πανεπιστημίου του Princeton.

Ο τίτλος του είναι εντυπωσιακός: "Το Ευαγγέλιο των Χρησμών της Μαρίας, μητέρας του Κυρίου Ιησού Χριστού, στην οποία ο Αρχάγγελος Γαβριήλ έφερε τα καλά νέα. Αυτός που προχωρά βάζοντας σε όλα την καρδιά του θα βρει αυτό που ψάχνει. Αρκεί να μην είναι αναποφάσιστος". Το μικρό μέγεθος του βιβλίου πιθανόν να οφείλεται, από μία πλευρά στην ευκολία κατά την ώρα που κάποιος το συμβουλεύεται, αλλά και όταν το μεταφέρει. Έτσι τα δακτυλικά αποτυπώματα στα περιθώρια του δείχνουν ότι χρησιμοποιούταν με μεγάλη συχνότητα. Όμως επί πλέον το μικρό του μέγεθος ίσως ήταν χρήσιμο και  για την προστασία από αδιάκριτα βλέμματα, όπως και για να το κρύψει κάποιος σε μία αποσκευή. Πρόκειται, λοιπόν, στην πραγματικότητα για ένα κείμενο χρησμών  που, σίγουρα  πολλοί κληρικοί, δεν θα είχαν δει με καλό μάτι, ένα βιβλίο αφιερωμένο στη μαντική πρακτική.

Ευμενείς χρησμοί
Το κείμενο είναι γραμμένο στη Σαχιδική διάλεκτο, κοπτική γλώσσα της Άνω Αιγύπτου. Η κοπτική
είναι μία γλώσσα η οποία προέρχεται από την αρχαία αιγυπτιακή, και γράφεται με γράμματα από την ελληνική γλώσσα με προσμίξεις χαρακτήρων για να εκφράσουν ήχους που δεν υπάρχουν στη συγκεκριμένη γλώσσα. Η κοπτική είναι η λειτουργική γλώσσα των Αιγυπτίων Χριστιανών, που είναι γνωστοί ως Κόπτες.  Η καθηγήτρια Luijendijk ήταν η πρώτη που ένιωσε έκπληξη όταν μετέφρασε αυτό το μικρό έργο καθώς  της έκανε εντύπωση η φροντισμένη και κομψή καλλιγραφία ενός ευανάγνωστου κειμένου. Όμως, αυτό που στην πραγματικότητα επίσης, την εξέπληξε είναι ότι δεν ήταν ένα κανονικό Ευαγγέλιο, δηλαδή ένα κείμενο που εξιστορούσε τη ζωή και το θάνατο του Χριστού. Ήταν ένα κείμενο μαντικό, προφητικό. Στην πραγματικότητα ο Ιησούς αναφέρεται μόνο δύο τρεις φορές, αλλά οι αναφορές δεν έχουν σχέση με τη ζωή ή το θάνατό του. Οι χρησμοί που συνθέτουν το κείμενο είναι 37 και πιθανόν φέρει αυτόν τον τίτλο για να αποκτήσει βαρύτητα από θρησκευτικής άποψης ,και μία πιο αξιοσέβαστη εμφάνιση. Όλα δείχνουν ότι το χειρόγραφο είχε χρησιμοποιηθεί σε κάποιο είδος τελετουργικής μαντείας. Ο αιτών πιθανόν πήγαινε στον κάτοχο του χειρογράφου και έκανε κάποια ερώτηση σχετική με κάποιο θέμα που τον απασχολούσε. Ο ιερέας τότε, μέσω κάποιας μεθόδου βασισμένης στη τύχη, πρόσφερε ως απάντηση κάποιον από τους 37 χρησμούς που περιέχονται στο βιβλίο, και επιφορτιζόταν να τον ερμηνεύσει με βάση την ερώτηση του αιτούντος, με έναν παρόμοιο τρόπο που γίνεται π.χ στο I Ching ή το Βιβλίο των Αλλαγών , το περίφημο μαντικό βιβλίο των Κινέζων.

Και γατί ένα βιβλίο χρησμών φέρει το όνομα Ευαγγέλιο; Γιατί στην πραγματικότητα η λέξη ευαγγέλιο σημαίνει "καλές ειδήσεις". Και έτσι είναι, διότι το ύφος της πλειονότητας των χρησμών , που είναι γραμμένοι με τρόπο αρκετά αμφιλεγόμενο , είναι εντελώς διαλλακτικό και αισιόδοξο, και υπογραμμίζει  πάνω από όλα την πίστη, την επιμονή και την εμπιστοσύνη στο Θεό για να επιλύσει τις διαμάχες που βασανίζουν τον αιτούντα

Έτσι για παράδειγμα, ο χρησμός αριθμός 7 λέει: " Εσύ ξέρεις, άνθρωπε, ότι ξανά έκανες αυτό που περνούσε από το χέρι σου. Μόνο αποκόμισες απώλεια, σύγκρουση και πόλεμο. Αλλά αν έχεις λίγο υπομονή  το θέμα θα βελτιωθεί με τη επέμβαση του Θεού του Αβραάμ, του Ισαάκ και του Ιακώβ".

Ο 8 λέει: "Αγωνίσου για σένα σε αυτό που σου συμβαίνει, γιατί είναι ένα ανθρώπινο κακό. Οι εχθροί σου δεν είναι μακριά. Έχουν συνωμοτήσει εναντίον σου εξ αιτίας της κακίας της καρδιά τους, Αλλά έχε εμπιστοσύνη στο Θεό και μείνε για πάντα στο δρόμο των εντολών του."

Ο 24 λέει: "Μην έχεις πια αμφιβολία άνθρωπε, αν θα γίνει αυτό ή εκείνο. Αυτό θα παραμείνει δίπλα σου πολύ καιρό και θα πετύχεις χαρά και ευτυχία."

Ο χρησμός που ακολουθεί, ο 25, συμβουλεύει: " Πήγαινε, κάνε τους όρκους σου. Και εκπλήρωσε πια αυτό αυτό που έχεις υποσχεθεί. Μην έχεις αμφιβολία, γιατί ο Θεός είναι ελεήμων. Είναι Εκείνος που θα εκπληρώσει το αίτημα σου και θα βάλει τέλος στη θλίψη της καρδιάς σου".

Και ο χρησμός 24 εκφράζεται με αυτά τα λόγια: "Προχώρα μπροστά, χωρίς αμφιβολία. Αυτό είναι δουλειά του Θεού. Ξέρεις ότι υποφέρεις γι' αυτό εδώ και μέρες. Αλλά μην ανησυχείς έχεις φτάσει στον παράδεισο της νίκης."

Στην πλειονότητα των αφορισμών επικρατεί η ιδέα ότι εκτός από τις δυσκολίες με την επιμονή και την θεϊκή βοήθεια επικρατεί η επιτυχία.

Αβέβαιη προέλευση
Το χειρόγραφο δωρήθηκε το 1984 στο Μουσείο Sackler του Πανεπιστημίου του Harvand, όπου βρίσκεται και σήμερα, από την Beatrice Kelekian, σύζυγο του Charles Dikran Kelekian, του οποίου ο πατέρας ήταν σημαντικός έμπορος κοπτικών αρχαιοτήτων. Η καθηγήτρια Luijendijk δεν έχει καταφέρει να βρει πληροφορίες για την προέλευση του χειρόγραφου, διότι δεν υπάρχουν έγγραφα που να δείχνουν με ποιο τρόπο αποκτήθηκε, αλλά υποψιάζεται ότι θα μπορούσε να προέρχεται από τον Ναό του Αγίου Collothus, στην Αντινοόπολη ή Αντινό ή Αντινώ, ελληνορωμαϊκή πόλη στην Άνω Αίγυπτο,.ένα σημαντικό κέντρο χριστιανικού προσκυνήματος, αλλά στο οποίο επίσης πραγματοποιούνταν τελετές ίασης σε συνδυασμό με τελετουργικά λουτρά. Ο Άγιος Collothus(κοπτικού εορτολογίου) ήταν χριστιανός που μαρτύρησε την εποχή του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Ασκούσε την ιατρική, αλλά δεν πληρωνόταν για τις υπηρεσίες που προσέφερε. Την εποχή του Μεγάλου Κωνσταντίνου χτίστηκε στην πόλη προς τιμήν του, ένας Ναός. Έτσι πολλοί ασθενείς έφταναν ως προσκυνητές στο Ναό για να ζητήσουν τη βοήθεια του. Το γεγονός που κάνει την καθηγήτρια Luijendijk να υποθέσει ότι το βιβλίο μπορεί να το χρησιμοποιούσε κάποιος μάντης του Ναού είναι ότι σε αυτό το μέρος οι αρχαιολόγοι έχουν βρει διάφορα κείμενα που περιέχουν ερωτήσεις που φαίνεται να δείχνουν ότι εκεί πραγματοποιούνταν διάφορα είδη μαντείας, μεταξύ αυτών και η ερμηνεία ονείρων.

Η καθηγήτρια Luijendijk έχει συγκεντρώσει την ανάλυση του χειρόγραφου σε ένα βιβλίο που στα αγγλικά έχει τον τίτλο: Forbidden Oracles. The Gospel of the Lots of Mary.

Πηγή: arries.es, dailymail.co.uk
Απόδοση από τα ισπανικά Α.Χ.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ...

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να ...

Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές, El Greco

Ο Κόσμος  της Ζωγραφικής σε συνδυασμό με το θρησκευτικό συναίσθημα του Κόσμου των Ανθρώπων δημιουργεί αθάνατα έργα τέχνης, όπως ο πίνακας ζωγραφικής, Cristo Crucificado con dos donantes( Ο Εσταυρωμένος Χριστός με δύο δωρητές) ένας από τους  πίνακες του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (El Greco) που χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Ο πίνακας δημιουργήθηκε γύρω στο 1590 και σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Τον πίνακα παρήγγειλε το ένα από τα δύο πρόσωπα που βρίσκονται δεξιά και αριστερά από τον Σταυρό, με το σκοπό να τοποθετηθεί σε ένα μοναστήρι στο Τολέδο. Ο πίνακας χαρακτηρίζεται για την πρωτοτυπία του. Το πρώτο πρωτότυπο χαρακτηριστικό του έργου είναι οι δύο δωρητές, οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι εκεί που παραδοσιακά έπρεπε να βρίσκονται η Μητέρα του Χριστού Μαρία και ο Απόστολος Ιωάννης. Άλλα χαρακτηριστικά είναι η χρήση ψυχρών χρωμάτων,  οι επιμήκεις μορφές, η απουσία του τοπίου, το οποίο αντικαθίσταται από σύννεφα σε κίνηση, που φέρνουν...

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε...

Ηνίοχος: το σαγηνευτικό βλέμμα του αγάλματος των Δελφών

Ο Κόσμος της Αρχαιότητας μέσα από τα μάτια του αγάλματος του Ηνίοχου, στα οποία ο δημιουργός του έχει αποθανατίσει τον θρίαμβο της νίκης.  Κάποιοι από τους μεγαλύτερους μελετητές του κόσμου υποστηρίζουν ότι «τα μάτια του Ηνίοχου μαγνητίζουν». Το περίοπτο άγαλμα, με το μοναδικό βλέμμα έχει μια δική του, αποκλειστική, αίθουσα στο Μουσείο των Δελφών. Δεν αρκεί μια περαστική ματιά για να το δεις. Πρέπει να σταθείς, κοιτάζοντάς το προσεκτικά απ' όλες τις πλευρές, θαυμάζοντας ένα πλήθος από λεπτομέρειες στο σώμα και στον περίτεχνο, χάλκινο χιτώνα του. Τα μάτια του Ηνίοχου μοιάζουν ζωντανά. Ίσως, κανένα άλλο άγαλμα δεν δίνει αυτή τη μοναδική. Λένε ότι στο πρόσωπό του έχει αιχμαλωτιστεί η στιγμή αμέσως μετά τη νίκη και η ικανοποίηση του νικητή, χωρίς να έχει σβήσει ακόμη από την έκφραση του προσώπου η ένταση, αλλά και η αυτοσυγκέντρωση που απαιτούσε ο αγώνας, με το τέθριππο. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα γλυπτά της αρχαίας ελληνικής τέχνης της πρώιμης κλασικής εποχής....

Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: οι Άσχημες Αδελφές και η Μητριά Οι αδελφές της Σταχτοπούτας, που συχνά αναφέρονται σαν οι Άσχημες Αδελφές, δεν είναι πάντα εξωτερικά άσχημες. Σε μερικές παραλλαγές είναι πολύ όμορφες εξωτερικά αλλά φανερώνουν μιαν εσωτερική και πνευματική ασχήμια. Στη γερμανική παραλλαγή έχουν "όμορφο πρόσωπο αλλά κακή καρδιά" και αντιπροσωπεύουν τις δυνάμεις του κακού που βρίσκονται στην αγένεια, την απληστία, τη ζήλεια και τη ματαιοδοξία. Η μητριά αντιπροσωπεύει τη σκοτεινή και καταστροφική όψη της γυναικείας φύσης, που σε άλλα παραμύθια τη βλέπουμε στην κακιά μάγισσα. Οι μητριές, όπως αυτές της Σταχτοπούτας και της Χιονάτης, συμβολίζουν ακόμη τον Χαμένο Παράδεισο και τη σκληρή πραγματικότητα ενός κόσμου, στον οποίο το άτομο αντιμετωπίζει αυτή τη σκοτεινή πλευρά της Μεγάλης Μητέρας. Σε μερικές παραλλαγές, η νεκρή μητέρα της Σταχτοπούτας παίζει έναν σημαντικό ρόλο. Εμφανίζεται στην κόρη της δίνοντάς της μαγικά ξόρκια, ή εμφανίζετα...

Νέα τροπή στην υπόθεση εξαφάνισης του Βραζιλιάνου φοιτητή Bruno Borges

Ο παράξενος Κόσμος του  Bruno Borges  εξακολουθεί να καλύπτεται, ακόμα και σήμερα, από ένα πέπλο μυστηρίου. Αν και, σύμφωνα με την αστυνομία, στοιχεία που προέκυψαν από καταθέσεις μαρτύρων δίνουν μία νέα τροπή στην εξαφάνιση του Βραζιλιάνου φοιτητή, του οποίου η τύχη αγνοείται από τις 27 Απριλίου 2017. Αυξάνει το μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση του νεαρού Βραζιλιάνου φοιτητή, Bruno Borges,που άφησε  κρυπτογραφημένα μηνύματα. Η περίεργη υπόθεση του  νεαρού Βραζιλιάνου που άφησε 14 βιβλία γραμμένα σε μία κρυπτογραφημένη γλώσσα και διάφορα κρυφά μηνύματα στο δωμάτιό του μπορεί να πλησιάζει στη λύση της. Προηγούμενο άρθρο με λεπτομέρειες για την εξαφάνιση του Bruno Borges,  εδώ Πέρα από το ενδιαφέρον για την τύχη του νεαρού άνδρα, η περίπτωσή του προκάλεσε μεγάλη περιέργεια στον κόσμο,εξαιτίας  των αινιγμάτων που ο Bruno Borges, ένας φοιτητή της ψυχολογίας  24 χρόνων, άφησε πριν εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει  ίχνος. Bruno Borges ...

Ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story

Ο Κόσμος της γλυπτικής, εκφράζεται μέσα από την αγάπη και την θλίψη και δημιουργεί ένα έργο τέχνης που από τον 19ο αιώνα  μέχρι και σήμερα συγκινεί και γίνεται πηγή έμπνευσης και δημιουργίας: ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story. Ο William Wetmore Story, από τις ΗΠΑ, ήταν γλύπτης που απόκτησε μεγάλη φήμη, όταν το 1895 δημιούργησε έναν άγγελο, με τα ίδια του τα χέρια, με πόνο στην ψυχή και δάκρυα στα μάτια, προς τιμήν της αποβιώσασας συζύγου του, Emelyn Story, την οποία υπεραγαπούσε. Ο William Wetmore Story γεννήθηκε στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης στις 12 Φεβρουαρίου του 1819. Ήταν επίσης, κριτικός τέχνης, ποιητής και εκδότης. Σπούδασε δικηγορία στο Χάρβαρντ αλλά τον κέρδισε  η γλυπτική. Το γλυπτό, που δημιούργησε για να κοσμήσει το τάφο της συζύγου του, ονομάστηκε  "Άγγελος της θλίψης"  και βρίσκεται στο Προτεσταντικό Νεκροταφείο της Ρώμης όπου σήμερα βρίσκονται τόσο τα οστά της  Emelyn Story όσο και του ιδίου. Ο ...

Σταχτοπούτα: το Τζάκι και ο συμβολισμός του

Στον Κόσμο των παραμυθιών οι ήρωες και οι ηρωίδες παλεύουν για να ανακαλύψουν την πραγματική τους δύναμη και τον εσωτερικό τους κόσμο για να φθάσουν, έτσι, στην ωριμότητα. Κάθε παραμύθι έχει τους δικούς του αρχετυπικούς συμβολισμούς. Η Σταχτοπούτα είναι ένα παραμύθι παγκοσμίως γνωστό. Η Jean C. Cooper, στο βιβλίο της:   Fairy Tales. Allegories of the Inner Life ( Ο Θαυμαστός Κόσμος των Παραμυθιών. Αλληγορίες της Εσωτερικής Ζωής. Πορεία προς την Ωριμότητα ,μετφρ. Θύμης Μαλαμόπουλος, Εκδ. Θυμάρι, Αθήνα,1983) αναλύει, μεταξύ άλλων, και τον αρχετυπικό συμβολισμό του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, αρχής γενομένης από το "τζάκι": Η Σταχτοπούτα "Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας άντρας που παντρεύτηκε δύο φορές. Από την πρώτη γυναίκα του απόκτησε μια κόρη. Η Έλλα πήρε από την μητέρα της και ήταν γλυκειά κι ευγενική..." Έτσι αρχίζει ο Έντμοντ Ντουλάκ τη γαλλική διασκευή του πιο γνωστού παραμυθιού στον κόσμο. Τον περασμένο αιώνα(19ο), η Marian Roalfe Cox (1860–1916)...

Οι Αθηναϊκοί δρόμοι, Εμμανουήλ Ροΐδης

Ο Κόσμος των Αθηνών μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1896. Μία περιγραφή του Εμμανουήλ Ροΐδη : Μη βιασθήτε να με κατατάξητε εις το γένος των αναμασσσητικών ζώων αν σας ομιλώ δια την κατάστασιν των αθηναϊκών δρόμων. Ούτε καμήλα είμαι ούτε επικήδειος ρήτωρ δια να μου αρέσουν τα αναμασσήματα. Τούτο όμως εσυλλογίσθην ότι μετά τους Ολυμπιακούς αγώνας οι Αθηναίοι, εξιππασθέντες από την λαμπρότητα της πανηγύρεως, την συρροήν του τόσου κόσμου, την παρουσίαν του βασιλέως και των πριγκίπων, τας σημαίας, τα σαλπίσματα, τας φωτοχυσίας, τας μουσικάς και του Λούη τας τιμάς, εκατάντησαν όλοι αθλομανείς. Η Πλάκα, προ πάντων, όπου κατοικώ, έγεινεν όλη ένα είδος Σταδίου. Καθ' ημέραν κινδυνεύω ν' ανατραπώ από υποψηφίους μαραθωνοδρόμους ή να σπάσουν οι δισκοβόλοι την κεφαλήν μου. Δια να σχηματίσετε ιδέαν του βαθμού εις τον οποίον έφθασεν η αγωνομανία, αρκεί να σας είπω ότι κάθε απόγευμα περί την δύσιν του ηλίου ημπορεί ο διαβάτης να καμαρώση περί τον πλάτανον της Πλάκας και το φανάρι το...

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες