Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πατέρα, είσαι εδώ;

Ο Κόσμος των παράξενων φαινομένων, που παρουσιάζονται σε κατοικίες ή ανθρώπους μετά την απώλεια αγαπημένων τους προσώπων, έχει να μας διηγηθεί πολλές και παράδοξες ιστορίες για τις οποίες δεν δόθηκε ποτέ καμία εξήγηση. Ανάλογη είναι και η ιστορία ενός κοριτσιού που βίωσε περίεργες και μη αναμενόμενες εμπειρίες μετά την αναχώρηση του πατέρα της από τον τρισδιάστατο κόσμο μας.  ΠΑΤΕΡΑ, ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ; Ένα κορίτσι, του οποίου ο πατέρας πέθανε πριν κάποια χρόνια,   διαβεβαιώνει ότι δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν άρχισαν να συμβαίνουν περίεργα φαινόμενα   στο σπίτι της. Σύμφωνα με διηγήσεις της μία μέρα που βρισκόταν ξαπλωμένη στο κρεβάτι των γονέων της ένιωσε ότι κάποιος την χάιδευε στο πρόσωπο. Κάθε φορά που βρισκόταν μόνη, ακουγόντουσαν θόρυβοι σε όλο το σπίτι. Κανένας δεν την πίστευε αλλά, όταν μία μέρα που η μικρή ξαδέρφη της έμεινε μαζί της, και αναγκάστηκαν να φύγουν από το σπίτι γιατί η μικρούλα φοβήθηκε από τους παράξενου θορύβους, άρχισαν να την πιστεύουν. Η τηλεόραση του δωματίο

Μαίρη Σέλλεϋ και Φρανκενστάιν

Ο Κόσμος της Μαίρης Σέλλεϋ, μυστηριώδης και προφητικός, της Αγγλίδας συγγραφέως που έγραψε το γοτθικό, ρομαντικό μυθιστόρημα : "Φρανκενστάιν ή ο σύγχρονος Προμηθέας"(1816-1818), μετά από μία ιδέα του Λόρδου Βύρωνα. Έργο στο οποίο ένας νεαρός φοιτητής της ανατομίας και χειρουργικής δίνει ζωή σε άψυχα σώματα μέσω του ηλεκτρισμού.
Η Μαίρη Σέλλεϋ υπήρξε σύζυγος του ποιητή Πέρσυ Σέλλεϋ, και είχε σχέσεις και με τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο
Η συγγραφέας του “Φρανκενστάιν” και σύζυγος του ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ, Μαίρη, ήταν καρπός του
έρωτα δύο πολυγραφότατων και λόγιων ανθρώπων. Πατέρας της ήταν ο Γουίλιαμ Γκόντγουιν, φιλόσοφος και ένας από τους πρώτους αναρχικούς. Μητέρας της ήταν η Μαίρη Γούλστονκραφτ, η οποία έγραψε ένα από τα πρώτα “εγχειρίδια” του φεμινισμού, τη “Διεκδίκηση των Δικαιωμάτων της Γυναίκας”. Οι γονείς της θα θεωρούνταν πρωτοποριακοί ακόμα και σε μεταγενέστερες γενιές, αλλά και στα τέλη του 18ου αιώνα, ήταν άκρως ριζοσπαστικοί. Ο αναρχικός και η φεμινίστρια Ο αναρχικός Γκόντγουιν παντρεύτηκε τη φεμινίστρια Γούλστονκραφτ, παρά το γεγονός ότι η μέλλουσα σύζυγος του είχε ήδη μία νόθα κόρη, με έναν άντρα που δεν την παντρεύτηκε ποτέ. Η κοινωνική κατακραυγή ήταν τεράστια, αλλά δεν τους επηρέασε. Άλλωστε και οι δύο ήταν πρόθυμοι να θυσιάσουν τη “φήμη” τους για τον έρωτα. Η Γούλστονκραφτ είχε ακολουθήσει την                                                                                                                 Γουίλιαμ Γκόντγουιν
                                                                                             
καρδιά της δύο φορές στο παρελθόν με άσχημα αποτελέσματα. Την πρώτη φορά ερωτεύτηκε τον ζωγράφο Χένρι Φούσελι και πρότεινε στην γυναίκα του να ζήσουν και οι τρεις μαζί ως εραστές. Η πρότασή της απορρίφθηκε.

Τη δεύτερη φορά ο εκλεκτός της καρδιάς της ήταν ο Αμερικάνος “κυνηγός της περιπέτειας” Γίλμπερτ Ίμλεϊ, με τον οποίο απέκτησε μία κόρη. Όταν ο Ίμλεϊ αρνήθηκε να την παντρευτεί και τη χώρισε, η Γούλστονκραφτ έκανε αρκετές απόπειρες αυτοκτονίας. Μέχρι που στη ζωή της βρέθηκε ο Γουίλιαμ Γκόντγουιν. Δυστυχώς, η Γούλστονκραφτ πέθανε από αιμορραγία, λίγες μέρες μετά τη γέννηση της δεύτερης κόρης της, Μαίρη, στις 30 Αυγούστου 1797. Μαίρη η συγγραφέας του Φρανκεστάιν Όπως ήταν αναμενόμενο, η Μαίρη μεγάλωσε με διαφορετικούς κανόνες από τις υπόλοιπες νεαρές κοπέλες της εποχής. Η μόρφωσή της, καθώς και οι ελευθερίες που τις προσφέρονταν, δεν μπορούσαν να συγκριθούν με των άλλων γυναικών. Ο Γκόντγουιν περηφανευόταν ότι η κόρη του είχε την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά μίας αυτοκράτειρας. Ήθελε μάλιστα να τη μάθει να σκέφτεται
Μαίρη Γούλστονκραφτ
σαν φιλόσοφος. Πέρσι Σέλλεϋ Ο 22χρονος ποιητής Πέρσι Σέλλεϋ ήταν θαυμαστής του Γκόντγουιν και τον συντηρούσε οικονομικά. Ήταν θέμα χρόνου να ερωτευτούν με τη 17χρονη Μαίρη, η οποία έβλεπε στο πρόσωπο του νεαρού όλα τα ιδανικά που εκπροσώπευε ο πατέρας της. Ο Σέλλεϋ καταγόταν από αριστοκρατική γενιά, αλλά επιθυμούσε να διαχωριστεί από την οικογένειά του. Ήθελε να μοιράσει μεγάλο μέρος της περιουσίας του στους φτωχούς και οι γονείς του για να αποφύγουν τέτοιου είδους σπατάλες, δεν του έδιναν χρήματα. Έτσι, ο Σέλλεϋ αναγκάστηκε να σταματήσει να χρηματοδοτεί τον Γκόντγουιν, ο οποίος δεν χάρηκε καθόλου όταν το έμαθε. Βέβαια, ίσως να έφταιγε το γεγονός ότι μαζί με αυτά τα νέα, ο Σέλλεϋ τον ενημέρωσε ότι ήταν ερωτευμένος με την Μαίρη και σκόπευε να φύγει μαζί της στην Ευρώπη. 
Ο Γκόντγουιν, αν και μέχρι τότε υποστήριζε τον ελεύθερο έρωτα, αντέδρασε πολύ άσχημα. Μάλλον επειδή ο Σέλλεϋ ήταν ήδη παντρεμένος και η σύζυγός του ήταν έγκυος. Χωρίς την ευχή του πατέρας της, η Μαίρη έφυγε από την Αγγλία, μαζί με τον εραστή και την ξαδέλφη της. Στην αρχή το ταξίδι ήταν, σύμφωνα με τη Μαίρη, “η ενσάρκωση του ρομαντισμού”. Σύντομα όμως, η έλλειψη χρημάτων τους ανάγκασε να γυρίσουν πίσω μετά μερικούς μήνες. Λίγο πριν φτάσουν στην Αγγλία, η Μαίρη ανακάλυψε ότι ήταν έγκυος. Ο πατέρας της αρνούνταν να τους βοηθήσει, γεγονός που ξάφνιασε το ζευγάρι. Ο Γκόντγουιν συμπεριφερόταν αντίθετα με τις αρχές που εκπροσωπούσε σε όλη του τη ζωή, αλλά ίσως με αυτό τον τρόπο ήθελε να δώσει ένα μάθημα στην παρορμητική του κόρη. Τελικά η Μαίρη έχασε το παιδί το οποίο γεννήθηκε πρόωρα. Αλλά μέσα σε λίγους μήνες, η κατάσταση βελτιώθηκε αισθητά. Η Μαίρη ανάρρωσε και έμεινε πάλι έγκυος, ενώ ο Σέλλεϋ κληρονόμησε τον παππού του και τα οικονομικά τους ήταν καλύτερα από ποτέ. Λίγους μήνες αργότερα, γεννήθηκε ο γιος τους, Γουίλιαμ.

Φρανκεστάιν.
Το καλοκαίρι του 1816 νοίκιασαν μία βίλα στην Ελβετία, όπου φιλοξένησαν τον φίλο τους και εραστή
Το 1818 πέθανε η κόρη του Σέλλευ και της Μαίρη. Μετά από ένα χρόνο έχασαν και το γιο τους. Η Μαίρη έπεσε σε βαριά κατάθλιψη και έχασε και το παιδί που κυοφορούσε. Μάλιστα, κόντεψε να πεθάνει από αιμορραγία και την έσωσε ο Σέλλευ, όταν την έβαλε μέσα σε μια μπανιέρα γεμάτη με πάγο. Ο γιατρός που έφτασε λίγο αργότερα τους είπε ότι αν δεν είχε αντιδράσει με αυτό τον τρόπο, η Μαίρη θα είχε πεθάνει.
της ξαδέλφης της Μαίρης, τον Λόρδο Βύρωνα. Οι συχνές βροχοπτώσεις τους ανάγκαζαν να κλείνονται μέσα στο σπίτι και για να ψυχαγωγηθούν, έπαιζαν διάφορα παιχνίδια. Ένα βράδυ, ο Βύρωνας πρότεινε να γράψει ο καθένας τους μία τρομαχτική ιστορία. Πέρασαν αρκετές μέρες και η Μαίρη δεν είχε σκέφτει κάποια. Ώσπου μία μέρα, άρχισαν να συζητούν για την πιθανότητα ο ηλεκτρισμός να επαναφέρει έναν άνθρωπο στη ζωή. Το ίδιο βράδυ, η Μαίρη δεν μπορούσε να κοιμηθεί. Μία ιδέα είχε γεννηθεί στο μυαλό της και δεν θα ησύχαζε μέχρι να την έγραφε. Εκείνο το βράδυ έγινε η αρχή ενός εκ των διασημότερων λογοτεχνικών έργων του κόσμου. Του Φρανκενστάιν. Εκδόθηκε μετά από δύο χρόνια, χωρίς το όνομά της. Οι γυναίκες τον 19ο αιώνα δεν αντιμετωπίζονταν ως ικανές να γράψουν αριστουργήματα και κανείς δεν πίστεψε ότι η Μαίρη είχε γράψει το βιβλίο, ακόμα και όταν αποκαλύφθηκε το όνομά της. Οι περισσότεροι κριτικοί υποστήριζαν ότι ήταν ο Σέλλεϋ αυτός που το έγραψε και απλά
                                                                                                              Πέρσι Σέλλεϋ
έδωσε την αναγνώριση στη γυναίκα του. Παρ’ όλα αυτά, ο Φρανκεστάιν σημείωσε τεράστια επιτυχία. Η Μαίρη και ο Σέλλεϋ παντρεύτηκαν τον Δεκέμβριο του 1816, μετά δύο χρόνια εξωσυζυγικής σχέσης. Η σύζυγος του Σέλλεϋ είχε αυτοκτονήσει και για να πάρει την κηδεμονία των παιδιών τους, ο Σέλλεϋ έπρεπε να επιδείξει το κατάλληλο ήθος. Ο γάμος με την Μαίρη ήλπιζε ότι θα αποφέρει αυτό το αποτέλεσμα. Κατάφερε να φέρει κοντά την Μαίρη με τον πατέρα της, Γουίλιαμ Γκόντγουιν, αλλά ο Σέλλεϋ έχασε την κηδεμονία των παιδιών του.

Η βίλα «Ντιοντάτι» που έμειναν το καλοκαίρι του 1816 η Μαίρη, ο Σέλλεϋ και ο Λόρδος Βύρωνας


Το 1818 πέθανε η κόρη του Σέλλευ και της Μαίρη. Μετά από ένα χρόνο έχασαν και το γιο τους. Η Μαίρη έπεσε σε βαριά κατάθλιψη και έχασε και το παιδί που κυοφορούσε. Μάλιστα, κόντεψε να πεθάνει από αιμορραγία και την έσωσε ο Σέλλευ, όταν την έβαλε μέσα σε μια μπανιέρα γεμάτη με πάγο. Ο γιατρός που έφτασε λίγο αργότερα τους είπε ότι αν δεν είχε αντιδράσει με αυτό τον τρόπο, η Μαίρη θα είχε πεθάνει

Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος 
Ο θάνατος των παιδιών τους και η αδυναμία της Μαίρη απομάκρυνε τον Σέλλεϋ από κοντά της. Φλέρταρε με διάφορες γυναίκες και η Μαίρη, που φαινομενικά υποστήριζε και αυτή τον “ελεύθερο έρωτα”, στράφηκε προς διάφορους φίλους της. Ένας από αυτούς ήταν ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος.

Γνώρισε τους Σέλλεϋ στην Πίζα και ήρθε πολύ κοντά με τη Μαίρη. Όταν μάλιστα ο Σέλλεϋ τον ενημέρωσε ότι η Μαίρη ήθελε να μάθει ελληνικά, ο Μαυροκορδάτος προθυμοποιήθηκε να τη διδάξει. Ο Σέλλευ έγραψε σε επιστολή του τον Μάρτιο του 1821: “Η Μαίρη μαθαίνει ελληνικά εδώ και μήνες και μελετά την “Αντιγόνη” με τον φίλο μας με το τουρμπάνι. Για αντάλλαγμα, του μαθαίνει αγγλικά”. Ο Σέλλευ φαινόταν να εκτιμά τον Μαυροκορδάτο, καθώς του αφιέρωσε το ποίημά του, “Ελλάς”. Ίσως όμως είχε ενοχληθεί από τη στενή σχέση που είχε με τη σύζυγό του, γιατί στις επιστολές του αναφέρονταν στον Μαυροκορδάτο αρνητικά: “Ο Έλληνας πρίγκιπας έρχεται μερικές φορές και ενοχλούμαι με τον εαυτό μου που αντιδρώ τόσο άσχημα. Πώς γίνεται ένας τόσο συμπαθητικός, ικανός και φιλικός άνθρωπος να μη μου είναι συμπαθής”. Όταν ο Μαυροκορδάτος αναχώρησε για την Ελλάδα, ο Σέλλεϋ έγραψε: “Ένα πλοίο ήρθε να πάρει τον Έλληνα πρίγκιπα, για να πάει στον στρατό στον Μοριά. Είναι μεγάλη απώλεια για τη Μαίρη και μόνο επειδή στενοχωρεί τη Μαίρη, είναι μεγάλη απώλεια και για μένα. Αλλά όχι για κάποιον άλλο λόγο”. 

Ο θάνατος του Σέλλεϋ 
Το καλοκαίρι του 1822 ο Σέλλεϋ πνίγηκε στα ανοιχτά του Λιβόρνο. Ο θάνατός του ήταν ένα τεράστιο
σοκ για τη Μαίρη, η οποία αφοσιώθηκε ολόψυχα στον γιο τους, Πέρσι. Ήταν το μοναδικό απ’ τα παιδιά τους που είχε επιβιώσει. Επέστρεψαν στο Λονδίνο, όπου η Μαίρη εργαζόταν ως συγγραφέας. Αρνήθηκε τη βοήθεια που τους προσέφερε ο πατέρας του Σέλλεϋ, γιατί είχε ως προϋπόθεση να αναλάβει την κηδεμονία του γιου της, κάποιος έμπιστός του. Η Μαίρη γνώρισε αρκετά μεγάλη επιτυχία ως συγγραφέας και μάλιστα με τα κέρδη της, κατάφερε να συντηρήσει και τον πατέρα της . Αν και ορισμένοι θαυμαστές, της έκαναν προτάσεις γάμου, η Μαίρη δεν δέχτηκε καμία. Η απάντηση που έδωσε στον Αμερικάνο ηθοποιό, Τζον Χάουαρντ Πέιν, ήταν ότι αφού είχε παντρευτεί ήδη μία ιδιοφυΐα, μπορούσε να ξαναπαντρευτεί μόνο μία άλλη ιδιοφυία. Η Μαίρη Σέλλεϋ πέθανε την 1η Φεβρουαρίου του 1851, σε ηλικία 53 ετών, μετά από χρόνια ταλαιπωρίας με ασθένειες. Ο γιατρός της υποψιαζόταν ότι είχε όγκο στον εγκέφαλο. Ένα χρόνο μετά το θάνατό της, ο γιος την άνοιξε ένα κουτί που είχε πάντα στο γραφείο τους. Μέσα βρήκε τούφες μαλλιών από τα  νεκρά παιδιά της. Βρήκε ακόμη ένα σημειωματάριο που διατηρούσε με τον Σέλλεϋ, ένα αντίγραφο του ποιήματός του, “Άδωνις” και ένα μεταξωτό μαντήλι, μέσα στο οποίο είχε λίγες απ’ τις στάχτες του άνδρα της.                                                                                                      

                                                                Μαίρη Σέλλεϋ

                           


Πηγή: mixanitouxronou.gr



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η στοιχειωμένη μονοκατοικία της Άμφισσας

Ο Κόσμος των εγκλωβισμένων ψυχών, μας ταξιδεύει στην Άμφισσα όπου σε μία μονοκατοικία λέγεται ότι συμβαίνουν έντονα παραφυσικά φαινόμενα. Αλήθεια ή δημιούργημα της ανθρώπινης φαντασίας; Κραυγές μέσα στη νύχτα, κοριτσάκια που βολτάρουν στα δωμάτια κι εξαφανίζονται, έπιπλα που κινούνται μόνα τους. Η ιστορία του εγκαταλελειμμένου σπιτιού της οδού Γιδογιάννου στην Άμφισσα ξεκινάει από το 1940 και συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Όλοι στην περιοχή μιλούν για τη στοιχειωμένη μονοκατοικία Είναι ίσως το πιο γνωστό στοιχειωμένο σπίτι της Στερεάς Ελλάδας. Η ερειπωμένη μονοκατοικία της οδού Γιδογιάννου, αριθμός 13 (συμβολικός δεν νομίζετε;) είναι γεμάτη από μακάβριες ιστορίες που εδώ και δεκαετίες είναι γνωστές σε όλους τους κατοίκους της Άμφισσας. Το συγκεκριμένο σπίτι δεν βρίσκεται σε κάποιο απόμερο μέρος της πόλης, ίσα ίσα που σε πολύ κοντινή απόσταση υπάρχουν πολυσύχναστα στέκια. Όμως οι θρύλοι που το ακολουθούν είναι τέτοιοι που οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες προσπαθούν να

ΤΑ 7 Μαύρα Βιβλία του Καρλ Γιουνγκ

Ο Κόσμος της Ψυχανάλυσης και η κάθοδος στο υποσυνείδητο: «Μακάριοι οι τρελοί», μου είπε κάποτε ένας φίλος ψυχοθεραπευτής, «γιατί αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να βρουν τελικά την άκρη». Αυτό που εννοούσε, είναι ότι οι άνθρωποι που ο νους τους βασανίζει σε σημείο να τους κάνει το βίο αβίωτο, είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν να εξετάζουν τα πράγματα σε βάθος μέχρι να βγάλουν άκρη με τον εαυτό τους. Από την άλλη, όσοι νοιώθουν πνευματικά σταθεροί, είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν απλά τη ζωή τους χωρίς ποτέ να νιώσουν επιτακτική την ανάγκη να καταδυθούν βαθύτερα στο τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που ο πόνος τους οδήγησε σε ένα μακρινό και βαθύ ταξίδι στα νερά του υποσυνείδητου, ήταν ο Καρλ Γιουνγκ, ο διάσημος Ελβετός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος. Ο Γιουνγκ υπήρξε ο θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας αλλά για πολλούς σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του δυτικού πολιτισμού, επειδή συνδύασε την επιστήμη της ψυχανάλυσ

Το αίνιγμα των Ανασάζι

Ο Κόσμος των Ανασάζι της αρχαίας  φυλής  των Ινδιάνων της  Βόρειας Αμερικής (ΝΔ ΗΠΑ)   που δημιούργησαν ένα αξιοσημείωτο πολιτισμό. Η λέξη "ΑΝΑΣΑΖΙ" σημαίνει στην γλώσσα των Ναβάχο "ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ" .Σήμερα οι Χόπι είναι οι κάτοικοι των περιοχών των «Ανασάζι» που εθνικά και πολιτιστικά διαφέρουν από τους άλλους ινδιάνους γείτονές τους.Οι Ανασάζι έχτισαν ακροπόλεις και φρούρια όμοια με εκείνα των Μυκηναίων , κατασκεύασαν δρόμους , αμφιθέατρα και αρδευτικά έργα. Έκαναν ηλιακές παρατηρήσεις και κατασκεύαζαν πήλινα αγγεία και σκεύη παρεμφερή προς εκείνα της Ελληνικής γεωμετρικής περιόδου. Τα σύμβολα και σχέδια των Ανασάζι που είναι σκαλισμένα πάνω σε πέτρες , τα κεραμικά σχέδια και ιδιαίτερα οι μύθοι που διασώζουν οι Χόπι , φωτίζουν αυτά που για τους «ειδικούς» φαντάζουν σαν "άλυτα μυστήρια". Ο Γάλλος συγραφέας Pierre Honnore παρατηρεί ότι "η γραφή των Μάγια είναι εντελώς όμοια με την Μινωϊκή γραμμική Α' . Πιθάρι Κρητικής προέλευ

Η γέννηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Για τον Αρχαίο Κόσμο η στιγμή της γέννησης του Μεγάλου Αλεξάνδρου (356 π. Χ.) είναι ένα σημαντικό γεγονός, που πλέκει την ιστορία με τον θρύλο: Η γέννηση του Αλεξάνδρου στάθηκε μια μεγάλη στιγμή στην ιστορία του ελληνισμού και της ανθρωπότητας. Ο θρύλος συνέδεσε το μεγάλο γεγονός με την καταστροφή του Ιερού της Αρτέμιδος στην Έφεσο από πυρκαγιά, καταστροφή που προανήγγειλε την κατάκτηση της Ασίας από τον Αλέξανδρο. Στην εικόνα: ελληνορωμαϊκό ψηφιδωτό με παράσταση της γεννήσεως του Αλεξάνδρου. Διακρίνεται η Ολυμπιάς δεξιά, ο Φίλιππος στο κέντρο και κάτω δεξιά ο μικρός Αλέξανδρος (Βηρυτός, Εθνικό Μουσείο) Πηγή:Ιστορία Ελληνικού Έθνους, Τόμος Δ' , Εκδ. Αθηνών

Ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story

Ο Κόσμος της γλυπτικής, εκφράζεται μέσα από την αγάπη και την θλίψη και δημιουργεί ένα έργο τέχνης που από τον 19ο αιώνα  μέχρι και σήμερα συγκινεί και γίνεται πηγή έμπνευσης και δημιουργίας: ο "Άγγελος της θλίψης", γλυπτό του William Wetmore Story. Ο William Wetmore Story, από τις ΗΠΑ, ήταν γλύπτης που απόκτησε μεγάλη φήμη, όταν το 1895 δημιούργησε έναν άγγελο, με τα ίδια του τα χέρια, με πόνο στην ψυχή και δάκρυα στα μάτια, προς τιμήν της αποβιώσασας συζύγου του, Emelyn Story, την οποία υπεραγαπούσε. Ο William Wetmore Story γεννήθηκε στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης στις 12 Φεβρουαρίου του 1819. Ήταν επίσης, κριτικός τέχνης, ποιητής και εκδότης. Σπούδασε δικηγορία στο Χάρβαρντ αλλά τον κέρδισε  η γλυπτική. Το γλυπτό, που δημιούργησε για να κοσμήσει το τάφο της συζύγου του, ονομάστηκε  "Άγγελος της θλίψης"  και βρίσκεται στο Προτεσταντικό Νεκροταφείο της Ρώμης όπου σήμερα βρίσκονται τόσο τα οστά της  Emelyn Story όσο και του ιδίου. Ο '

Ο Δίας και οι κεραυνοί του

Ο Κόσμος της μυθολογίας μας κάνει λόγο για τα όπλα του Δία: τον κεραυνό τη βροντή και την αστραπή: Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, οι Κύκλωπες, που ήταν φυλακισμένοι στα Τάρταρα, χάρισαν στον Δία τον κεραυνό, την βροντή και την αστραπή. Ο Δίας τους ελευθέρωσε και με τη βοήθειά τους νίκησε στην Τιτανομαχία τον Κρόνο και τους Τιτάνες και έτσι κατέλαβε την εξουσία. Κατασκευαστής των κεραυνών ήταν ο Ήφαιστος. Με τους κεραυνούς  τιμωρούσε θεούς και ανθρώπους. Πολλές φορές, όμως, ο Δίας χρησιμοποιούσε τους κεραυνούς όχι μόνο για να τιμωρήσει, αλλά και για να δώσει λύσεις.

Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός

Ο συμβολικός Κόσμος των παραμυθιών: Σταχτοπούτα: η Μεταμόρφωση και ο Χορός Για να μπορέσει η Σταχτοπούτα να πάει στον χορό και να συναντήσει τον Πρίγκηπα, ποντίκια και σαύρες μεταμορφώνονται σε άλογα. Και τα δύο αυτά όντα ζουν σε σκοτεινά μέρη και επομένως έχουν φιλικές σχέσεις με τις υποχθόνιες δυνάμεις που συναντάμε στο τζάκι. Και τα δύο υπακούν στον Σμινθέα Απόλλωνα, βασιλιά των Ποντικιών, και τώρα μετατρέπονται στα χρυσά ή άσπρα άλογά του. Είναι επίσης αφιερωμένα στον Ρούντρα, τον Βεδικό θεό που σχετίζεται με τα ποντίκια. Η παραλλαγή του Περρώ μετατρέπει μια κολοκύθα σε άμαξα, όμως σε άλλες πηγές συναντάμε όλο και πιο ενδιαφέροντα μέσα μεταφοράς. Με τα πόδια, μέσα σ' ένα αμαξάκι με δούλους ν' ακολουθούν, σε μια μεγάλη άμαξα με έξι άλογα με δούλους και υπηρέτες ν' ακολουθούν, και τέλος, με ακόμα μεγαλύτερη χλιδή. Η κολοκύθα εμφανίζεται σε δύο ακόμα παραλλαγές. Στη σουηδική, όπου η κολοκύθα μετατρέπεται σε άμαξα, τα ποντίκια σε άλογα και οι κάμπιες σε υπηρέτε

Κρατευτής: το προϊστορικό σκεύος μαγειρικής και η σχέση του με το σουβλάκι

Ο Κόσμος της Προϊστορίας αποκαλύπτει τα γαστρονομικά μυστικά του, επιβεβαιώνοντας ότι, το πολυσυζητημένο σουβλάκι ήταν βασική τροφή κατά την κυκλαδική και μυκηναϊκή εποχή. Το αποδεικνύει ο κρατευτής , ένα είδος μαγειρικού σκεύους  που βρέθηκε σε ανασκαφές τόσο  στη Θήρα όσο και στην Πύλο. Επίσης, περιγραφές στον Όμηρο παραπέμπουν σε αυτό. Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους στην αρχαία Θήρα σε κάθε σπίτι υπήρχε η εστία, η οποία αποτελούνταν από μία λιθόκτιστη εξέδρα χαμηλού ύψους. Στην εστία έβραζαν το φαγητό μέσα σε πήλινες  χύτρες. Επίσης, έψηναν και κρέας περασμένο στους οβελούς (σουβλάκια), τους οποίους τοποθετούσαν πάνω σε πήλινα στηρίγματα, τους κρατευτές , που συνήθως ήταν σε ζευγάρια. Περιγραφές για τη συνήθεια αυτή βρίσκουμε στον Όμηρο, στην Ιλιάδα και στην Οδύσσεια. Στην Ιλιάδα στην Ραψωδία Ι, 211-214, λέει ο Όμηρος: πυρ δε Μενοιτιάδης δαίεν μέγα ισόθεο φως. αυτάρ επεί κατά πυρ εκ'αη και φλοξ εμαράνθη, ανθρακιήν στορέσας οβελούς εφύπερθε τάννυσε, πάσσε δ' αλός

Μια περιγραφή του Εθνικού Κήπου στην εποχή του Όθωνα

Ο Κόσμος της Αθήνας της εποχής του Όθωνα βρίσκει καταφύγιο δροσιάς στον Εθνικό Κήπο (την εποχή εκείνη λεγόταν Βασιλικός Κήπος) Γραφει ο Στούρε Λιννέρ στο βιβλίο του: “Μια Σουηδέζα στην Ελλάδα του 19ου Αιώνα: Η Φρεντρίκα αναζητεί με ευχαρίστηση καταφύγιο στο μεγάλο κήπο που είχε κατασκευάσει η βασίλισσα. “ Αχ! με τι αφθονία ανθίζουν οι τριανταφυλλιές μετά τη βροχή. Πόσο ωραία μοσχομυρίζουν γλυκό αμύγδαλο οι μεγάλες γιαπωνέζικες μουσμουλιές. Και οι μικρές κινέζικες μανταρινιέςφαίνονται σαν τρελλές, με τα άφθονα λουλούδια τους και τους λαμπερούς καρπούς τους, που κρέμονται απ’ αυτές ταυτόχρονα. Οι γαλατσίδες με τα μεγάλα πορφυρά άνθη τους, σε κοιτάζουν παράξενα μέσα από το σκοτεινό πευκόδασος, που είναι ταυτόχρονα στολισμένο μ’ ένα σύννεφο από κατακίτρινα μήλα πάνω στις μηλιές ”. Σ’ αυτό το πανέμορφο, ονειρεμένο τοπίο με τα δέντρα και τους θάμνους του ανθισμένα, με τα συντριβάνια του, τους κύκνους και τους φλαμίνγκος, έκανε τους περιπάτους της η Φρεντρίκα, μέσα σε σκιερά δρομάκ

Το φάντασμα της Katie King . Οριστική απόδειξη ύπαρξης των πνευμάτων;

                                Yλοποίηση του φαντάσματος της Katie King (φωτ.) Ο εξωπραγματικός Κόσμος των πνευμάτων : Το φάντασμα της Katie King, που λέγεται ότι υλοποιήθηκε, από τον φυσικό, χημικό και πνευματιστή William Crookes (βραβείο Νόμπελ στη Χημεία, 1907) ήταν αλήθεια ή όπως υποστήριξαν κάποιοι , μία καλοστημένη απάτη; Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η επιστήμη ερμήνευσε την ύπαρξη των γνωστών ως εμφανίσεων φαντασμάτων, σαν αποτέλεσμα της αυθυποβολής, των παραισθήσεων και κάθε είδους ψυχικών διαταραχών. Αλλά η προσέγγιση αυτή από το δέκατο ένατο αιώνα πέρασε σε δεύτερο πλάνο, γιατί οι ερευνητές αυτών των «υπερφυσικών» φαινομένων, άρχισαν να χρησιμοποιούν φωτογραφικές μηχανές για να μπορέσουν να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη αυτού του τύπου των εμφανίσεων, των οποίων τη φύση δεν είμαστε ακόμη σε θέση να ερμηνεύσουμε. Αναμφίβολα, η χρήση της φωτογραφίας συνοδεύτηκε από την χονδροειδή προσπάθεια κάποιων ατόμων να δημιουργήσουν μερικά μοντάζ που οδήγησε στην απαξίωση των πι

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σε 24 ώρες